Veho myy Espoon Ford-liiketoiminnot Laakkoselle

• Veho Oy Ab, Veljekset Laakkonen Oy ja Oy Ford Ab ovat sopineet liiketoimintakaupasta.

• Sopimuksen mukaan Laakkonen ostaa Veho Espoon Olarin toimipisteen Ford-liiketoiminnan.

• Veho Olari jatkaa Ford-jälleenmyyjänä Espoossa vuoden 2018 loppuun saakka.

• Veho Olarin Ford-henkilökunta siirtyy Laakkoselle vanhoina työntekijöinä 1.1.2019 alkaen.

Veho panostaa vahvasti Mercedes-Benz henkilö- ja hyötyajoneuvoliiketoimintojen kehittämiseen Suomessa ja Ruotsissa sekä Citroën-toimintoihin Baltiassa ja Ford-, Citroën-, Honda-, Peugeot- ja Škoda -jälleenmyyntiin valituissa toimipisteissä Suomessa.

”Espoon Olarissa olimme tulossa tilanteeseen, jossa tontin rajat alkavat haitata asiakaspalvelua. Asiakasnäkökulmasta katsottuna on kaikkien osapuolten kannalta parasta vapauttaa tilaa kasvussa olevalle Mercedekselle sekä Škoda- ja Honda-liiketoiminnoille. Samalla Ford tulee saamaan oman myymälän Espooseen. Tällä muutoksella pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistäkin paremmin”, kaupan taustoja avaa Vehon Suomen henkilöautoliiketoimintojen johtaja Petri Aarnio. Kaupalla ei ole vaikutusta Vehon muihin Ford-liiketoimintoihin.

”Espoo on markkina-alueena suuri. Tavoitteemme on luoda rakenteilla olevaan Espoon FordStoreen palvelukokonaisuus, joka täyttää vaativimpienkin asiakkaidemme tarpeet ja odotukset”, sanoo Tero Panhelainen, toimitusjohtaja, Laakkonen autokonserni.

”Olemme vakuuttuneita siitä, että tuttu henkilökunta ja panostukset Ford-liiketoiminnan kehittämiseen takaavat sekä yksityis- että yritysasiakkaillemme Espoossa myös jatkossakin erinomaisen palvelun”, toteaa Hannu Pärssinen, toimitusjohtaja, Oy Ford Ab.

Petri Aarnio, johtaja, Veho henkilöautot, puh. 040 754 1440 tai petri.aarnio@veho.fi

Tero Panhelainen, toimitusjohtaja, Laakkonen autokonserni, puh. 050 452 0470 tai tero.panhelainen@laakkonen.fi

Hannu Pärssinen, toimitusjohtaja puh. 040 502 2655 tai hparssi2@ford.com

Veho on suomalainen 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiselle ja jokaiseen tilanteeseen sopiva auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus. Yrityksille Veho tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Joskus auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto, silloin käytettävissä ovat Vehon liikkuvuuspalvelut.

www.veho.fi Twitter @VehoSuomi  Facebook @Veho.Suomi LinkedIn Veho Oy Ab

Karin Bäcklund, yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, karin.backlund@veho.fi puh. 050 3834490