Veho on myynyt Espoon Lommilan kiinteistön

• Veho Oy Ab:n 100 % omistama Lemiro Oy Ab ja IKEA Real Estate Oy ovat toteuttaneet kiinteistökaupan.
  • Kaupassa IKEA ostaa Veho Hyötyajoneuvojen ja Assistorin logistiikkaliiketoimintojen käytössä olevan Lommilan kiinteistön.
  • Liiketoiminta Lommilassa jatkuu ennallaan toistaiseksi kaupan yhteydessä tehdyn vuokrasopimuksen myötä.

Veho panostaa vahvasti hyötyajoneuvoverkoston kehittämiseen Suomessa. ”Liiketoimintamme on vahvalla kasvu-uralla. Lommilan nykyinen kiinteistö asettaa rajoitteita tulevaisuuden kasvulle. Siksi olemme pitkään hakeneet ratkaisua, jossa meillä olisi tarjota asiakkaillemme entistä paremmat puitteet vauhdilla kehittyvien digitaalisten palveluiden rinnalle. Vehkalaan tulevina vuosina rakennettava Mercedes-Benz hyötyajoneuvojen lippulaivatoimitalo mahdollistaa liiketoimintamme kasvun ja haluamamme asiakaskokemuksen”, kaupan taustoja perustelee hyötyajoneuvojen johtaja Juha Ruotsalainen.

”Lommilan tuleva kehitys, jossa kauppakeskus sijoittuu nykyisen toimitilamme naapuriin, ei ole optimaalinen Hyötyajoneuvoliiketoiminnallemme eikä myöskään kauppakeskuksessa asioiville. Tästä syystä oli tärkeää löytää ratkaisu, jolla edistämme kestävää kehitystä ja jossa kaikki osapuolet voittavat. Uskomme, että Vehkalan isompi tontti ja uudisrakennus mahdollistavat entistäkin turvallisemman ja energiatehokkaamman toimintaympäristön liiketoiminnallemme”, sanoo Anssi Räsänen, talousjohtaja.

Juha Ruotsalainen, johtaja, Veho Oy Ab, Veho hyötyajoneuvot, puh. 0500 204081 tai juha.ruotsalainen@veho.fi
Anssi Räsänen, talousjohtaja, Veho Oy Ab, konsernijohto, puh. 050 306 4123 tai anssi.rasanen@veho.fi

Karin Bäcklund, yritys- ja brändiviestinnän päällikkö, Veho Oy Ab, karin.backlund@veho.fi puh. 050 3834490