Helsinkiin heilahti Lotosta mojovat 4,4 miljoonaa

Lauantain lottoarvonta (kierros 46/09) poiki Suomeen jälleen uuden lottomiljonäärin, kun Helsingissä Tapaninkylän R-kioskilla pelattuun riviin tärähti 7 oikein -tulos. Voittaja kuittaa täysosumarivillään muhkeat 4,4 miljoonaa euroa. Tuore miljoonamies otti heti maanantaiaamuna yhteyttä Veikkaukseen. Helsingin lottovoitto on kuluvan vuoden kolmanneksi isoin yhteen kuponkiin osunut lottovoitto. Kaikkien aikojen pottitilastossa 4,4 miljoonan euron potilla pääsee kahdeksannelle sijalle. LAUANTAI-JOKERISTA ENNÄTYSMÄÄRÄ VOITTOJA Myös uudistunut Jokeri jakoi jälleen tanakan tukun voittoja. Peliuudistuksen myötä kuusi oikein -tuloksen saalistaminen on Jokerissa 3,5 kertaa todennäköisempää kuin aikaisemmin, ja Lauantai-Jokerissa löytyikin peräti kuusi kappaletta 6 oikein -tuloksia. Kukin voittaja kuittaa noin 52 000 euroa. Kierroksen jokerivoitot matkasivat Helsinkiin, Isoonkyröön, Luvialle, Rovaniemelle sekä nettipelaajille Helsinkiin ja Tampereelle. Helsingin voittoisa Jokeri pelattiin Itäkeskuksen K-supermarketissa, Isonkyrön voittoa tuuletti Tervajoen R-kioskilla pelannut Jokerin ystävä, Luvian voitto osui K-market Luotsipojan myyntipaikkaan ja napapiirillä voittoa juhli Koskikatu 9:n R-kioskille rivinsä jättänyt pelaaja. Kaikkiaan lauantain jokeriarvonnassa jaettiin voittoja yli 120 000 kappaletta. LOTTOVOITOT TOP 10 sija krs/vuosi voitto M€ paikkakunta 1. 45/2004 5,7 Kokkola (porukka) 2. 17/2008 5,3 Järvenpää 3. 09/2009 5,0 Helsinki 4. 21/2009 5,0 Mäntsälä 5. 24/2008 4,8 Kouvola 6. 13/2007 4,5 Vaasa 7. 20/2002 4,5 Nurmijärvi 8. 46/2009 4,4 Helsinki 9. 30/2006 4,3 Helsinki 10. 48/2002 4,2 Vaasa (porukka)