Oli arpavoitto syntyä Rovaniemelle

Jos on lottovoitto syntyä suomalaiseksi, niin nyt oli arpavoitto olla rovaniemeläinen. Maanantaina Veikkauksen lemmikki Luonto-arpa pyöräytti nimittäin 15 000 euroa Rovaniemelle. Onnekas arpa oli ostettu Teollisuustien Shelliltä. VEIKKAUSVOITTOVAROILLA ILOA, HYÖTYÄ JA ELÄMYKSIÄ Veikkauksen peleistä hyötyvät voittajien lisäksi myös muut rovaniemeläiset, sillä veikkausvoittovarat mahdollistavat monen suomalaisen kulttuuri- ja liikuntaharrastuksen. Vuonna 2008 Rovaniemellä tukea saivat muun muassa Rovaniemen kaupunki ja Lapin maakuntakirjasto Lapin kirjaston yhteiseen markkinointi- ja verkkopalveluhankkeeseen (70 000 euroa) sekä Rovaniemen koulutuskuntayhtymä ja Lapin Urheiluopisto Voimistelun valmennuskeskushankeeseen (28 000 euroa). Viime vuonna Veikkaus tuloutti opetusministeriölle yhteensä 407,9 milj. euroa jaettavaksi suomalaiselle taiteelle, liikunnalle, tieteelle ja nuorisotyölle.