Geneven Autonäyttelyssä - maailman ensi-ilta: Urheilullinen Mitsubishi Colt CZC

Mitsubishi Motors Corporation tuo eurooppalaiseen Colt-perheeseen uuden jäsenen: viime vuonna esitellyt viisiovinen Colt-hatchback ja kolmiovinen Colt CZ3 saavat seuraukseen urheilullisen Colt CZC -coupé-cabriolet-mallin. Yhteistyössä legendaarisen Pininfarinan kanssa kehitetty uutuus julkistetaan tämänvuotisessa Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa.

Mitsubishi Motors Corporationin, Mitsubishi Design Europen ja italialaisen Pininfarina S.p.A:n yhteistyön tuloksena syntynyt kovakattoinen Colt CZC –cabriolet seuraa Mitsubishi Motorsin ensimmäisen konseptiauton, Tokiossa vuonna 1962 esitellyn Colt 600 -avomallin, jalanjälkiä. Tilavuutta ja mukavuutta samassa paketissa Colt CZC pohjautuu lyhyemmän kolmiovisen CZ3:n sijaan pidemmän viisiovisen Coltin alustaan. Ratkaisun ansiosta autoon voitiin asentaa sähköisesti piiloon taittuva kovakatto ja matkustamosta saatiin mahdollisimman tilava. Colt CZC on 2+2-paikkainen malli, josta löytyy myös mukavasti tavaratilaa. Pitkän akselivälin ansiosta Colt CZC tarjoaa tyylikkään muotoilunsa veroista ajodynamiikkaa. Tästä pitävät huolen avomallia varten erityisesti vankistettu kori ja leveän raidevälin sekä kulmiin sijoitettujen pyörien mahdollistama tukeva ajettavuus. Pininfarinan ja NedCarin yhteistyö Uuden Colt CZC -mallin tuotanto alkaa Torinon lähettyvillä sijaitsevalla Pininfarinan tehtaalla maaliskuun 7. päivänä eli viikko Geneven Autonäyttelyssä tapahtuvan kansainvälisen ensiesittelyn jälkeen. Uutuuden loppukokoonpano tapahtuu Pininfarinan tehtailla uudistetulla tuotantolinjalla, jossa aikaisemmin valmistettiin Keski-Euroopassa myytyä kompaktia Pajero Pinin -citymaasturia. Mitsubishi Motorsin Hollannissa sijaitseva NedCarin tehdas valmistaa raakakorit, jotka kuljetaan Pininfarinalle. Italialaisyritys huolehtii Cabriolet- rakenteen edellyttämistä korikehikon muutostöistä ja auton loppukokoonpanosta. Pininfarina asentaa korikehikkoon kehittämänsä sähköisesti ohjatun kovakaton, joka autoa avomallina käytettäessä on piilossa taka-akselin päälle sijoitetussa lokerossa. Colt CZC tulee myyntiin Keski-Euroopassa vuoden 2006 toisella neljänneksellä ja Suomessa kesän aikana.