JUHLATARJOUKSIA 90-VUOTISEN AUTOTUOTANNON KUNNIAKSI

Yhdeksän vuosikymmentä sitten Mitsubishi valmisti Japanin ensimmäisen sarjavalmisteisen henkilöauton, mallin A-1917. Juhlavuoden kunniaksi Mitsubishi tarjoaa kesän aikana Suomessa erän autoja juhlahintaan.

Mitsubishi-yhtiöryhmän juuret ulottuvat vuoteen 1870 saakka, jolloin Yataro Iwasaki perusti Japanin kansainvälistymisen antamien mahdollisuuksien myötä laivanvarustamon. Kolmen höyrylaivan varustamo laajeni nopeasti telakka- ja pankkitoimintaan. Kehittyvä Japani alkoi pian kaivata ripeämpää tapaa liikkua myös kuivalla maalla ja suuntautuminen moottorilla varustettuihin vaunuihin oli ovella. Yhtiö näki uudessa toimialassa kasvun mahdollisuuden ja päätti laajentaa toimintaansa autotuotantoon. Ensimmäinen henkilöauto näki päivänvalon elokuussa vuonna 1917. Model A:n jälkeen tehdas valmisti ensimmäisen kevyen ”tonniluokan” kuorma-auton Mitsubishi T1:n vuonna 1918.
Tänä päivänä Mitsubishi Motors Corporation on menestyvä autotehdas, joka valmistaa noin 1.6 miljoonaa autoa vuodessa. Mitsubishi Motors Corporationilla on tänä päivänä yhteensä 13 omaa autotehdasta ympäri maailmaa ja näiden lisäksi 9 moottorien sekä voimansiirtojen valmistukseen keskittyvää tuotantolaitosta. Suomeen tuotavasta mallistosta valtaosa valmistetaan kolmella päätehtaalla Japanissa. Eurooppalaiseen makuun räätälöity Colt-mallisto valmistetaan Hollannissa ja L200 pick-up maailman toiseksi suurimmilla avolava-autojen markkinoilla Thaimaassa. Mitsubishi valmistaa autoja myös muille automerkeille, asiakkainaan mm. PSA Peugeot Citroën – yhtymä ja Nissan Motor Co.,Ltd

Juhlaa elokuun loppuun
Juhlavuoden kunniaksi Mitsubishi tarjoaa asiakasetuna erän Mitsubishi Colt 96 Invite Cool, Lancer 2.0 STW Intense, Grandis 2.4 Invate A/T, Outlander Sport 2.4 Intense A/T ja Sport Turbo-autoja erikoishintaan. Juhlahinnasto näiden autojen osalta on voimassa 15.6 – 31.8.2007. Edut ovat mallista riippuen 1000 – 3000 €.