MITSUBISHI COLT VOITTI ARVOSTETUN "KULTAINEN OHJAUSPYÖRÄ"- PALKINNON LUOKKANSA PARHAANA UUTUUTENA

Goldenes Lenkrad, Kultainen Ohjauspyörä, on eräs automaailman halutuimpia tunnustuspalkintoja. Vuosittain järjestettävän kilpailun takana on Euroopan laajalevikkisin sunnuntaisin ilmestyvä sanomalehti, saksalainen Bild Am Sonntag. Lopullisen valinnan eri kokoluokkien parhaista uutuuksista suorittaa tarkkaan valittu tuomaristo, johon kuuluu mm. Rauno Aaltonen.

Kultainen Ohjauspyörä kilpailussa Bild Am Sonntag -lehti listaa kokoluokittain kaikki vuoden aikana Saksassa markkinoille lanseeratut uutuudet. Esivalinnan varsinaiseen kilpailuun pääsevistä autoista tekevät Bild Am Sonntag -lehden lukijat, joiden äänestyksen perusteella jokaisesta kokoluokasta viisi uutuutta pääsee lopullisen valinnan suorittavan raadin arvioitaviksi. Mitsubishi Coltin rinnalla luokan 1 lyhyellä listalla olivat mm. Renault Modus, Fiat Idea ja Peugeot 1007. Coltin voiton avaimina olivat erinomainen laatu, tilat ja niiden helppo muunneltavuus sekä kokonaisvaltainen mukavuus. Laajapohjainen tuomaristo Tuomaristo koostuu laajasta kirjosta eri alojen ammattilaisia. Mukana ryhmässä on auto- ja liikennetoimittajia, kilpa-autoilijoita, kulttuurin ammattilaisia ja myös liikenneonnettomuuksiin perehtynyt tutkija. Suomalaisille tunnetuin 24 henkilön muodostaman tuomariston jäsen on ”Flying Finn” Rauno Aaltonen, jonka rinnalla mielipiteensä uutuuksista kirjaavat mm. Saksan ainoa rallin maailmanmestari Walter Röhrl, ratatähti Klaus Ludwig, aavikkorallien ammattilainen Jutta Kleinschmidt, tunnettu TV- toimittaja Caroline Beil ja laulaja Patrick Lindner. Autoalan ammattilaiset keskittyvät arvioissaan autojen ajo-ominaisuuksiin, turvallisuustekijöihin ja suorituskykyyn. Tuomaristossa on mukana myös autojen rakenteisiin perehtynyt tekniikan ammattilainen, jonka tehtävä on arvioida tuotteen laatua, työn jälkeä ja ympäristötekijöitä. Autoalan ulkopuolelta raatiin kutsutut jäsenet tarkastelevat perusteellisemmin autojen monikäyttöisyyttä, muotoilua, mukavuutta, sisätilojen väljyyttä ja hankintakustannusten suhdetta tuotteen ominaisuuksiin. Kolmas tunnuspalkinto Euroopassa Goldeness Lenkrad on jo kolmas Mitsubishi Coltin Euroopassa saavuttama tunnustuspalkinto. Tanskan auto- ja liikennetoimittajien yhdistys valitsi Coltin Vuoden Autoksi ja Hollannin autoalan järjestö, ANWB, nimesi Mitsubishi Coltin Vuoden Monikäyttöautoksi 2004. Kuvateksti: 1. Mitsubishi Motors Corporationin tuotteista vastaava johtaja , Mr. Akira Kijima, vastaanotti Kultaisen Ohjauspyörän Saksassa pidetyssä tilaisuudessa Bild Am Sonntag- lehden valittua Mitsubishi Coltin luokkansa parhaaksi uutuudeksi. 2. Mitsubishi Colt . Mainostajien Liiton Mainosbarometri 2005 –tutkimus paljastaa, että mainostajat uskovat pysyvänsä loppuvuoden budjetoidussa tasossa. Ensi vuodelle puolestaan odotetaan hienoista kasvua. Erityisen positiivisia näkymät ovat sähköisille medioille, aikakauslehdille ja suoramainonnalle. Sanomalehtien näkymät puolestaan ovat edelleen miinusmerkkiset, joskin valoisammat kuin tänä vuonna.