Mitsubishi esittelee uuden crossoverin Geneven Autonäyttelyssä

Mitsubishi esittelee mallistoaan täydentävän keskikokoisen farmarin ja citymaasturin yhdistelmän, crossover-auton, Geneven Autonäyttelyssä. Uutuus kantaa Japanin ja USA:n markkinoilla nimeä Mitsubishi ”RVR”. Euroopassa käytettävä markkinointinimi julkaistaan samaan aikaan auton kanssa 2.3.2010.

Mitsubishin mallistoa täydentävä perheautoluokan uutuus tullaan lanseeraamaan ensi vuoden aikana globaalisti Aasian, USA:n ja Euroopan markkinoille. Uudentyyppinen farmarin ja citymaasturin yhdistelmä Mitsubishi ”All-New Compact Crossover” sijoittuu 4.3 metrin pituudellaan Suomessa suosittuun ylempään keskiluokkaan. Mitsubishin tuotannossa se sijoittuu näppärästi Lancer- ja Outlander-mallistojen väliin. Muotoilultaan ja monikäyttöominaisuuksiltaan uutuus tulee täydentämään Lancer- mallistoa nykyisestä tarjonnasta puuttuvan farmarin osalta ja toisaalta tarjoaa citymaasturia harkitseville hieman kompaktimman vaihtoehdon. Täysin uudet puhtaammat moottorit ”All-New Compact Crossover” on ensimmäinen Mitsubishi, joka saa voimanlähteikseen täysin uudet Mitsubishin omaa suunnittelua ja tuotantoa edustavat bensiini- ja dieselmoottorit. Euroopassa bensiinimoottori on 1.6- litrainen muuttuvalla venttiilien ajoituksella varustettu MIVEC. Dieselvaihtoehto puolestaan on Mitsubishin uusi 1.8- litrainen tasapainoakselein varustettu turboahdettu voimanlähde.

Avainsanat:

Yrityksestä

Vemic Auto Oy Ab vastaa Mitsubishi-henkilöautojen, -maasturien ja -pickupien sekä Mitsubishi-varaosien maahantuonnista ja markkinoinnista Suomessa. Vemic Auto on Veho Groupin sataprosenttisesti omistama tytäryritys.