MITSUBISHI i-MiEV- täyssähköauton myyntiversio esillä Pariisin Autonäyttelyssä

Mitsubishi Motors esittelee i-MiEV- täyssähköauton Euroopan myyntiversion lokakuun alussa järjestettävässä autosyksyn suurtapahtumassa, Pariisin Autonäyttelyssä. Neliovinen sähköauto on lähes vuoden ajan ollut myynnissä Japanissa.

Mitsubishi Motors on toistaiseksi ainoana maailmanlaajuisesti toimivana autonvalmistajana saanut nykyaikaisen täyssähköauton laajaan sarjatuotantoon. Ensi vuonna Mitsubishi laskee valmistavansa 20.000 i-MiEV- sähköautoa ja vuonna 2012 määrä yli kaksinkertaistuu. Samalla tuotantolinjalla Japanissa Mitsubishi valmistaa i-MiEV -auton sisarmallit PSA -yhtymän merkeille, Citroënille ja Peugeotille.

Ajovakauden- ja pidonhallinta vakiovarusteena

Mitsubishi i-MiEVin Euroopan versio kuuluu turvavarustelultaan samaan luokkaan parhaiten varusteltujen pikkuautojen kanssa. Ajovakauden- ja pidonhallintajärjestelmä, hätäjarrutustehostin sekä kahdeksan turvatyynyä kuuluvat vakiovarustukseen.

Vakiovarustukseen kuuluvat myös ilmastointi, sähköinen lisälämmitin ja etuistuinten lämmittimet.

150 km yhdellä latauksella

Akuston ja akkujen käytön ohjausjärjestelmän kehityksen kautta Eurooppa –versio saavuttaa EU- yhdistelmäkuluksen normien mukaan mitattuna 150 km toimintasäteen yhdellä latauksella ilman

ajonaikaisia pakokaasupäästöjä. Lattian alle sijoitetut 88 litiumion akkua sisältävät täyteen ladattuna energiaa yhteensä 16 kWh. Täyteen lataus tavallisesta 16A kotipistokkeesta maksaa asiakkaalle alle 2 euroa ja sadan kilometrin ajomatkan energiakulut ovat noin yhden euron ja 15 eurosenttiä.

Suomen markkinoille keväällä 2011

Mitsubishi i-MiEV –täyssähköauto saadaan myyntiin Suomessa ensi keväänä. Myynnin tarkka aloitusajankohta ratkeaa kuluvan vuoden joulukuussa.

Lisätietoja: Vemic Auto Oy Ab Pekka Koski PR- ja viestintäpäällikkö Mitsubishi puh: 010 569 2784 GSM +358 400 210 490 pekka.koski@veho.fi