Mitsubishi ja smart sopivat moottoriyhteistyöstä

Mitsubishi Motors Corporation ja smart gmbh ovat solmineet moottorien toimitusta koskevan yhteistyösopimuksen. Lokakuun 21. päivänä Tokiossa allekirjoitetun sopimuksen mukaisesti smart varustaa tulevaisuuden uudet fortwo-mallit Mitsubishin valmistamilla moottoreilla. Kyseessä ovat Mitsubishin ”i”- konseptiautoa varten kehitetyt uuden sukupolven vapaasti hengittävät sekä turboahtimella varustetut voimanlähteet. Ne valmistetaan Mitsubishin Japanissa sijaitsevalla Mizushiman moottoritehtaalla. Mitsubishi Motors, smart ja smart gmbh:n emoyhtiö Daimler Chrysler ovat aiemmin tehneet eri asteista kaikkia osapuolia hyödyttävää tuotannollista ja teknistä yhteistyötä. Yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa. Nyt solmitun sopimuksen kautta uusien moottoreiden valmistusmäärä kasvaa ja sitä kautta niiden yksikkökustannus alenee.

Yrityksestä

Vemic Auto Oy Ab vastaa Mitsubishi-henkilöautojen, -maasturien ja -pickupien sekä Mitsubishi-varaosien maahantuonnista ja markkinoinnista Suomessa. Vemic Auto on Veho Groupin sataprosenttisesti omistama tytäryritys.