MITSUBISHI JATKAA COLTIN TUOTANTOA EUROOPASSA

Mitsubishi Motors Corporationin omistaman NedCar- autotehtaan tuotantoa koskien DaimlerChrysler AG on julkistanut 25. maaliskuuta päätöksensä pyrkiä lopettamaan oman smart forfour- autonsa tuotanto Hollannissa sijaitsevan NedCarin tuotantolinjalla. Mitsubishi Motors, NedCar ja DaimlerChrysler AG käyvät parhaillaan neuvotteluita tämän päätöksen seurauksista. Aiesopimusasteelle edenneiden neuvotteluiden lopputuloksesta riippumatta Mitsubishi jatkaa samalle pohjalevylle valmistettavan 5-ovisen Mitsubishi Coltin tuotantoa Hollannissa. Volyymimielessä Colt on Mitsubishin tärkein auto Euroopassa. Mitsubishin vuotuisesta noin 260 000 auton kokonaismyynnistä Euroopassa noin kolmannes muodostuu Colt-mallistosta. Kuluvana keväänä myyntiin tuo oman pikantin lisänsä elektronisesti toimivalla kovalla katolla varustetun Cabrio- mallin myynnin aloitus. Cabrion tulo mallistoon 3-ovisen CZ3:n ja 5-ovisen HB- mallin rinnalle täydentää tarjontaa lisäten Colt-malliston kokonaismyyntiä etenkin Keski-Euroopassa noin kymmenen prosenttia.