MITSUBISHI KASVATTANUT MYYNTIÄÄN EUROOPASSA 29 % - SUOMESSA HALLITTU KASVU JATKUU

Mitsubishi Motors on kiihdyttänyt vauhtiaan. Kasvu kuluvan vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana verrattuna viime vuoteen oli 29%. Euroopassa maaliskuu oli koko Mitsubishin historian paras yksittäinen kuukausi sitten vuoden 1974 , jolloin Mitsubishi rantautui Eurooppaan.

Mitsubishi on nostanut myyntiään Euroopassa johdonmukaisesti laajentuvan malliston myötä merkittävästi. Mitsubishi Motorsin tähtäin on myydä Euroopassa kuluvana vuonna 260.000 autoa. Kolmen ensimmäisen kuukauden tulos, 70.589 autoa, oli ennakoitua parempi ja antaa vahvan viitteen kuluvan vuoden tavoitteen saavuttamisesta. Myynnin kasvu noin kolmanneksella verrattuna viime vuoteen on pitkälle uuden Mitsubishi Colt- malliston kiitolaukan ansiota. Viime syksynä Euroopassa markkinoille tuotu 5-ovinen Colt on kasvattanut kysyntää tasaisesti. Kasvua on helmikuusta alkaen kiihdyttänyt kolmiovisen Colt CZ3- rinnakkaismallin tuonti markkinoille. Mallitasolla Colt on nyt Mitsubishin ykköstuote Euroopassa ohittaen pitkään listan kärkipaikkaa pitäneen Lancer- malliston. Lancer on myös kasvattanut myyntiään, 64 % edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Hallittu kasvu Suomessa jatkuu Mitsubishin myynti Suomessa on kasvanut määrätietoisesti maahantuonnin uudelleen järjestelyiden jälkeen eli vuoden 2003 syksystä alkaen. Viime vuonna kasvu vuoteen 2003 verrattuna oli 60 % ja kuluvan vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana myynnin lisäys on ollut 25 %. Myynnin kasvun taustalla ovat laajentunut mallisto, hintojen edelleen parantunut kilpailukykyisyys suhteessa autojen ominaisuuksiin sekä uudistunut myyntiverkosto. - Nyt nähtyjen uutuuksien lisäksi Mitsubishi tulee tuomaan markkinoille uutuuksia 2-3 mallin vuositahtia vuoden 2008 loppuun mennessä. Laajentuva mallisto parantaa kokonaiskilpailukykyämme ja luo koko merkille uutta nostetta myös jatkossa, kiteyttää tulevaisuuden näkymiä Vemic Auto Oy Ab:n toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.