MITSUBISHI MOTORS KÄYNNISTI SÄHKÖAUTO-TUOTANNON EUROOPAN MARKKINOITA VARTEN

Mitsubishi Motors Corporation (MCC) on aloittanut Mitsubishi i-MiEV –mallin Euroopan myyntiversion valmistamisen Mizushiman tehtaallaan Japanissa. Samalla tuotantolinjalla valmistetaan myös sisarmallit Peugeot iOn ja Citroën C-ZERO.

MCC aloitti i-MiEV-autojen valmistuksen Japanin markkinoille viime vuonna. Euroopan myyntiversio kasvattaa sähköautotuotannon täyteen mittaansa. MCC suunnittelee myyvänsä Japanin ulkopuolella kuluvan tilikauden aikana (maaliskuun 2011 loppuun mennessä) 5000 i-MiEV-autoa, mukaan lukien PSA-Yhtymälle valmistetut versiot.

i-MiEV tulee myyntiin 14 Euroopan maassa sekä Suomessa joulukuusta alkaen ja vuoden 2011 ensimmäisen neljänneksen aikana. Suurimmat myyntimaat ovat Saksa, Ranska, Espanja ja Iso-Britannia. Euroopan myyntiversion erottaa Japanissa myydystä mallista muun muassa etu- ja takapuskurin muotoilusta, aikaisempaa ylellisemmästä sisätilojen ilmeestä sekä pehmeämmästä jousituksesta ja parannetuista turvaominaisuuksista.

”Polttomoottoriautojen sarjatuotanto alkoi sata vuotta sitten. Olemme i-MiEV-mallillamme ottaneet ensimmäisen askeleen seuraavaa sataa vuotta varten. Euroopan myyntiversion tuotannon aloitus on toinen askel sähköautojen maailmanlaajuiselle käytölle. Tämä on suuri askel autoteollisuudelle ja merkitsee sähköisen liikkumisen aikakauden käynnistymistä Euroopassa”, totesi MCC:n pääjohtaja Osamu Masuko Mizushiman tehtaalla järjestetyssä seremoniassa.

Lisätietoja: Vemic Auto Oy Ab Pekka Koski PR- ja viestintäpäällikkö Mitsubishi puh: 010 569 2784 GSM 358 400 210 490 pekka.koski@veho.fi