Mitsubishi Motors perustaa autojen tutkimus- ja kehitysyksikön Manner-Kiinaan

Mitsubishi Motors Corporation on tänään ilmoittanut uuden tutkimus- ja kehitysyksikön toiminnan käynnistymisestä Manner-Kiinassa. Lingfa Car Technical Consulting (Shanghai) Ltd. -tutkimus- ja kehitysyksikkö on Mitsubishi Motorsin kokonaan omistama tytäryhtiö ja samalla Mitsubishi Motorsin kolmas Japanin ulkopuolella oleva tutkimus- ja kehitysyksikkö. Uusi investointi auttaa Mitsubishia vastaamaan nopeammin Kiinan laajenevien markkinoiden tarpeisiin. Uusi yksikkö aloitti toimintansa huhtikuun alussa. Se keskittyy aluksi paikallisesti valmistettujen osien laadunvalvontaan. Mitsubishi Motors aikoo lähitulevaisuudessa lisätä tutkimus- ja kehitysresursseja Manner-Kiinassa ja tukea näin uusien paikallisesti tuotettujen Mitsubishi-automallien kehittämistä. Uusi tutkimus- ja kehityskeskus pähkinänkuoressa Yhtiön nimi: Lingfa Car Technical Consulting (Shanghai) Ltd. Sijainti: Grand Gateway Tower 1, 4707 HongQiao Road 1, Shanghai, Kiina Pääoma: 30 miljoonaa jeniä Osakkaat: Mitsubishi Motors Corporation, 100 % Toimitilojen koko: 304,76 m2 (lattiapinta-ala) Liiketoiminta aloitettu: Huhtikuu 2006 Työntekijöitä: 10 (toiminnan alkuvaiheessa) Mitsubishi Motors Corporationin muut yhtiöt Manner-Kiinassa: Hunan Changfeng Motor Co., Ltd. Autojen kokoonpano South East (Fujian) Motor Corporation Ltd. Autojen kokoonpano Harbin Dongan Automotive Engine Manufacturing Moottorien valmistus

Yrityksestä

Vemic Auto Oy Ab vastaa Mitsubishi-henkilöautojen, -maasturien ja -pickupien sekä Mitsubishi-varaosien maahantuonnista ja markkinoinnista Suomessa. Vemic Auto on Veho Groupin sataprosenttisesti omistama tytäryritys.