Mitsubishi Motors toimittaa i MiEV -sähköautot johtavien teollisuusmaiden G8-kokoukseeen Japanin Hokkaidossa

Tokio ¬ Mitsubishi Motors Corporation (MMC) on ilmoittanut toimittavansa 10 Mitsubishi i MiEV -sähköautoa G8-maiden Hokkaido Toyako -kokouksen viralliseen käyttöön 7.-9. heinäkuuta. Mitsubishin sähköautoja käytetään vierailevien maailman johtajien ja median edustajien kuljetuksissa. Ajoneuvot ovat myös koeajettavissa sekä esillä kokouksen näyttelyssä.

Mitsubishi Motors Corporation tuo i MiEV (Mitsubishi intelligent Electric Vehicle) -sähköauton markkinoille Japanissa vuonna 2009. Sähköautot ovat osa MMC:n strategiaa fossiilisten polttoaineiden vähentämisessä ja ilmaston lämpenemisen hillitsemisessä. i MiEV perustuu “ i ” -pienoisautoon ja hyödyntää suuren kapasiteetin litium-ioni-akkuja sekä kompaktia mutta voimakasta sähkömoottoria perinteisen voimanlähteen tilalla.

MMC suorittaa parhaillaan testejä yhteistyössä useiden japanilaisten sähköyhtiöiden kanssa tarkoituksenaan tehdä sähköautoista mahdollisimman pian yleinen näky Japanin teillä. Suunnitelmissa on myös aloittaa i MiEV -mallien testaus useammankin yhdysvaltalaisen sähköyhtiön kanssa jo tämän vuoden syksyllä.

Tähän mennessä testeissä kerätty tieto sähköautojen vaikutuksista ilmaston lämpenemisen ehkäisyssä ja saadut ajokokemukset ovat osoittaneet Mitsubishi Motor Corporationille, että i MiEV -mallin kaltaisten sähköautojen tuominen markkinoille on käyttökelpoinen keino haitallisten hiilidioksidipäästöjen hillitsemiseksi.