Mitsubishi tukemaan karateliiton toimintaa

Mitsubishi-autoja maahantuova Vemic Auto Oy Ab on solminut Suomen Karateliitto ry:n kanssa kaksivuotisen yhteistyösopimuksen. Vemic Auto tukee Mitsubishi-merkin puitteissa pääasiassa liiton kilpailutoimintaa, kuten SM-kilpailuja sekä kansallisia että kansainvälisiä turnauksia.

-Mitsubishi-autot ovat luonteeltaan urheilullisia ja suorituskykyisiä. Sen vuoksi karate nopeutta, täsmällisyyttä ja suoritusvarmuutta edellyttävänä urheilu- ja taitolajina istuu luontevasti yhteistyöhön. Toki taustalla on myös japanilaisuus yhdistävänä tekijänä, sanoo Vemic Auton toimitusjohtaja Klaus Pohjala.

Ensimmäisenä uusi yhteistyö näkyy merkittävimmin kansainvälisessä Finnish Open Cup
-karateturnauksessa, joka kantaa kaksi seuraavaa vuotta nimeä Mitsubishi Finnish Open Cup. Turnaus järjestetään tänä vuonna syyskuussa Tampereella. Se on yksi Pohjoismaiden tärkeimmistä ja laajimmista avoimista karateturnauksista, johon osallistuu kilpailijoita ja tuomareita 15-20 eri maasta.

-Meillä on perinteisesti ollut tunnettu asema autourheilun piirissä, mutta nyt alkava yhteistyö Suomen karateliiton kanssa antaa meille autourheilun rinnalle oikeantyyppistä näkyvyyttä toisenlaisessa ympäristössä. Mahdollisuudet edistää yhteistyön avulla merkin menestystä Suomessa ovat hyvät, jatkaa Klaus Pohjala.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Klaus Pohjala, Vemic Auto Oy Ab, puh. 010 569 2781 tai klaus.pohjala@veho.fi
Toiminnanjohtaja Seppo Yrtti, Suomen karateliitto ry, puh. (09) 454 7435