MITSUBISHI VALMISTAMAAN MINIAUTOJA NISSANILLE

Mitsubishi Motors Corporation ja Nissan Motor Co. ovat solmineet sopimuksen, jonka mukaan Mitsubishi ryhtyy tuottamaan Nissanille Japanin markkinoita varten miniautoja. Ensimmäiset Nissan-merkillä varustetut eK Wagon-pikkuautot rullaavat ulos tuotantolinjalta tämän vuoden lopussa. Sopimuksen mukaan Mitsubishi valmistaa Nissan Motor Corporationia varten vuosittain 36 000 miniautoa. Ne tullaan markkinoimaan Japanissa Nissanin Otti-tuotemerkin alla. Miniautot ovat Japanin myydyin autoluokka. Suosion syynä ovat ruuhkainen liikenne ja pysäköintimääräyksiä koskevat helpotukset. Miniautoluokkaan kuuluva auto saa olla enintään 3.39 metrin pituinen ja 1.48 metrin levyinen. Moottorissa saa olla kaksi tai kolme sylinteriä suurimman kuutiotilavuuden ollessa 660 kuutiota ja maksimitehon 64 hevosvoimaa.

Yrityksestä

Vemic Auto Oy Ab vastaa Mitsubishi-henkilöautojen, -maasturien ja -pickupien sekä Mitsubishi-varaosien maahantuonnista ja markkinoinnista Suomessa. Vemic Auto on Veho Groupin sataprosenttisesti omistama tytäryritys.