Haastava sijoitusvuosi 2015 navigoitiin onnistuneesti maaliin: Veritaksen sijoitukset tuottivat 5,8 prosenttia

Veritaksen sijoitukset tuottivat alustavien tietojen mukaan hyvin vuonna 2015 kokonaistuoton ollessa 5,8 prosenttia.

”Osakkeet tuottivat odotetusti paremmin kuin korkosijoitukset”, sijoitusjohtaja Niina Bergring kertoo.

”Loppuvuodesta heilunta likvideissä riskillisissä omaisuusluokissa kuitenkin vahvistui. Hajautuksen tärkeys korostui, ja se korostunee vastedes yhä enemmän.”

Kiinteistömarkkinoilla koettiin reipas nousu vuonna 2015.

”Suomessa markkinat heräsivät henkiin ja transaktioita tapahtui paljon. Erittäin hyvät pitkän aikavälin kiinteistötuottomme pysyivät edelleen vahvana.”

Näkymät epävarmat

Jatkossa markkinoiden odotuksia leimaa epävarmuus ja vaikeammat taloudelliset raamit globaalin taloussyklin lähestyessä kypsää vaihetta.

”Kiinan talouden tilanne huolettaa meitä edelleen, sieltä on kantautunut huolestuttavia uutisia jo pidemmän aikaa. Olemmekin olleet Kiinan suhteen varovaisia, ja se on ollut meille eduksi.”

”Jatkamme vuonna 2016 tasaisen tuoton tavoittelua maltillisella riskiprofiililla.”

Alustavien tietojen mukaan Veritaksen vakavaraisuuspääoma suhteessa vastuuvelkaan oli n. 28 prosenttia. Vakavaraisuuspääoma on 2,2-kertainen vakavaraisuusrajaan nähden.

Julkaisemme ennakkotietoja tilinpäätöksestämme viikolla 7.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 550 1600, 050 343 2299
Sijoitusjohtaja Niina Bergring, puh. 010 5501 882, 040 8221 514
Talousjohtaja Tommy Sandås, puh. 010 5501 186, 050 593 0138

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.