Kjell Sundström valittiin uudelleen Veritas Eläkevakuutuksen hallituksen puheenjohtajaksi

Veritas Eläkevakuutuksen hallitus valitsi 23.1.2008 toimitusjohtaja Kjell Sundströmin (Åbo Akademin säätiö) hallituksen puheenjohtajaksi vuodeksi 2008. Erityisasiantuntija Anders Dahlbäck (Folkhälsans Förbund rf) valittiin uudelleen varapuheenjohtajaksi.

Työeläkeyhtiöitä koskevan lain mukaan joko hallituksen puheenjohtajan tai varapuheenjohtajan on oltava henkilö, jota ovat ehdottaneet vakuutettujen edustajat. Anders Dahlbäck edustaa Akavaa.

Veritas Eläkevakuutuksen hallitukseen kuuluu vuonna 2008 Sundströmin ja Dahlbäckin lisäksi tj. Kaj-Gustaf Bergh (EK), tj. Stig-Erik Herrgård, rehtori Eivor Huldén, tj. Kurt Häggblad, konsernijohtaja Hannu Louhi (EK), tj. Anders Nordman, organisaatiosihteeri Anita Spring (SAK), asiamies Ralf Sund (STTK), professori Peter Wetterstein ja asiamies Johan Åström (EK). Varajäseninä toimivat asiantuntija Piia Alvesalo (EK), työehtoasiantuntija Nikolas Elomaa (SAK) ja tj. Jan Nybom.

Hallituksen valiokuntien jäsenet vuonna 2008

Hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokuntaan sekä tarkastusvaliokuntaan kuuluu vuonna 2008 hallituksen puheenjohtajan Kjell Sundströmin ja varapuheenjohtaja Anders Dahlbäckin lisäksi asiamies Johan Åström. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan tehtävänä on valmistella nimitys- ja palkitsemisasiat hallitukselle. Tarkastusvaliokunta käsittelee yhtiön taloudelliseen tilanteeseen, raportointiin sekä sisäiseen tarkastukseen liittyviä kysymyksiä.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600
Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, puh. 010 5501 722, 050 5870 450

Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, puh. 010 5501 722, 050 5870 450

Yrityksestä

Veritas Eläkevakuutus on lakisääteisten eläkevakuutusten kokenut ammattilainen. Tarjoamme henkilökohtaista, asiantuntevaa ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkeasioissa. Perustehtävämme on turvata asiakasyritystemme työntekijöiden ja yrittäjien eläkkeet lakisääteisen eläketurvan kautta.