Sola Business Valleyn LEED Gold -sertifikaatti julkistettiin

Veritaksen omistama toimistokiinteistö Sola Business Valley on saanut kultatason LEED-ympäristösertifikaatin. LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) on kansainvälisesti arvostettu sertifikaatti, joka voidaan myöntää rakennuksille, jotka vastaavat vihreälle rakentamiselle asetettuja tehokkuusvaatimuksia.

Energiatehokkuus on otettu huomioon Sola Business Valleyn suunnittelussa ja rakentamisessa muun muassa valaistusta automatisoimalla ja sähkönkulutusta aktiivisesti seuraamalla. Lisäksi on huomioitu myös muun muassa rakennusmateriaalit sekä rakennuksen sijainti; rakennuksessa on viherkattoja ja toimistoon pääsee helposti julkisilla kulkuvälineillä.

”Panostukset ympäristötehokkuuteen maksavat itsensä takaisin kiinteistön elinkaaren aikana säästöjen muodossa”, sertifikaatin julkistamistilaisuudessa keskiviikkona 5. kesäkuuta puhunut Veritaksen kiinteistöjohtaja Peter Karlsson sanoo.

Kiinteistösijoitukset tärkeitä Veritakselle

Kiinteistöillä on suuri rooli Veritas Eläkevakuutuksen sijoitussalkussa – kiinteistösijoitusten arvo on yhteensä noin 400 miljoonaa euroa. Uusi Sola Business Valley on Veritaksen omistamien toimistokiinteistöjen lippulaiva. ”Sola Business Valley on ensimmäinen omistamamme LEED-sertifioitu talo. Uskomme, että ympäristösertifioinnilla on tulevaisuudessa yhä enemmän merkitystä vuokralaisille”, Karlsson kertoo.

Rakennuskompleksissa toimii kolme yritystä, joissa työskentelee yhteensä noin 800 henkilöä. Vuokralaiset ovat taloushallinnon järjestelmätoimittaja Aditro Oy, energiahallinnan asiantuntija Schneider Electric Finland Oy sekä kiinteistön rakentanut Lujatalo Oy.

Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. 010 5501851, 050 561 9545

Tiedottaja Maria Hokkinen, puh. 010 5501 722, 050 5600 151

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.