Suomen Kuntien Verot Tutkittu

SUOMEN KUNTIEN VEROT TUTKITTU Veronmaksajain Keskusliitossa valmistuu ensi viikolla tutkimus Suomen kuntien veroista. Tutkimus julkistetaan tiistaina 20.8.2002 klo 9:00. Tutkimuksessa on vertailtu mm. · Keskituloisen palkansaajaperheen kunnallisverotusta maakunnittain · Keskituloisen palkansaajaperheen kunnallisverotusta 19 keskeisessä kaupungissa* · Keskituloisen palkansaajaperheen tuloveroja vuonna 2002 kunnittain, jolloin mukana on maakunnittain jaoteltuna kaikki Manner- Suomen kunnat *Helsinki, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rovaniemi, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vaasa Lisäksi tutkimus sisältää tietoa mm. verotulojen määristä ja lainakannoista kunnittain ja maakunnittain sekä laskelmat erituloisten palkansaajien kunnallisveron tasosta vuosina 1991-2002. Tutkimuksen on laatinut ekonomisti Päivi Kaarlela Veronmaksajain Keskusliitosta. Mikäli haluatte saada koko tutkimuksen kuntakohtaisine tietoineen postitse tiistaina 20.8, sen voi tilata perjantaihin 16.8 mennessä joko soittamalla Veronmaksajiin Asta Seppälälle, p. (09) 6188 7320 tai sähköpostitse, asta.seppala@veronmaksajat.fi. Häneltä voi myös pyytää, mikäli haluatte oman maakunnan tietoja sähköisessä muodossa. Ekonomisti Kaarlelan kuva on maksutta imuroitavissa internetistä, osoitteesta www.a4media.fi/photo/veronmaksajat/kuvat.htm, osastosta henkilöstökuvat. Kaarlela on tavoitettavissa ensi viikolla numerosta (09) 6188 7327, paivi.kaarlela@veronmaksajat.fi, mikäli haluatte sopia esim. haastattelusta. Antti Marttinen viestintäjohtaja, Veronmaksajat antti.marttinen@veronmaksajat.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00870/wkr0002.pdf