Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä ennätyslukuihin: Veronmaksajissa nyt 205 782 jäsentä

Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä kasvoi vuonna 2007 vahvasti ja nousi vuodenvaihteessa uuteen ennätykseen.

1.1.2008 tehdyssä tarkistuksessa Veronmaksajien kokonaisjäsenmäärä oli 205 782, jossa on nousua vuoden 2007 alusta yli neljätuhatta jäsentä. Jäsenistä kotitalouksia on 166 785 ja yrityksiä 38 997.

”Kasvava kiinnostus Veronmaksajien jäsenyyttä kohtaan ilahduttaa. Se kertoo luottamuksesta edunvalvontatyöhömme ja monipuolisiin palveluihimme”, arvioi Veronmaksajien toimitusjohtaja Teemu Lehtinen.

Veronmaksajain Keskusliitto on riippumaton kansalaisjärjestö, joka auttaa ja neuvoo suomalaisia kaikissa verotukseen liittyvissä elämäntilanteissa. Järjestö ei ota vastaan julkisia avustuksia, vaan toiminnan rahoitus perustuu jäsenmaksuihin. Henkilöjäseneksi liittoon pääsee 28 eurolla (vuosimaksu on 20 euroa ja liittymismaksu 8 euroa). Yritysjäsenmaksu on porrastettu yrityksen työntekijämäärän mukaan.

Edunvalvonnassa Veronmaksajien tavoitteena on kohtuullinen ja oikeudenmukainen verotus sekä säästäväinen julkisten varojen käyttö, jotta suomalaiset saavat rahoilleen mahdollisimman paljon vastinetta.

Liiton tärkeimpiä jäsenpalveluita ovat maksuton veroneuvonta puhelimitse, kuukausittain ilmestyvä Taloustaito-lehti sekä www.veronmaksajat.fi -verkkopalvelu. Apua ja puolenpitoa tarjotaan kaikille kansalaisille mm. veroilmoitusten jättöaikana.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, puh. (09) 6188 7300, 0400 414 652