Ensimmäinen ruokakirja kannustaa kokkaamaan ja kokeilemaan

Ensimmäinen ruokakirja on oiva joulu-, valmistujais- tai tupaantuliaislahja aloittelevalle kokille. Helsingin Sanomien sivuilta tutut ruokaohjeet antavat ajateltavaa myös edistyneemmälle ruokaharrastajalle.

Katja Bäcksbackan kokoama Ensimmäinen ruokakirja on opus kokemattomammalle tai nuorelle ruoanlaittajalle. Reseptit ovat pääosin helppoja ja nopeasti valmistuvia arjen ohjeita, mutta mukaan mahtuu myös enemmän näpertelyä vaativia viikonlopun herkkuja.

Kirjan lähes 300 reseptiä on jaoteltu selkeisiin osioihin salaateista keittoihin ja liharuuista jälkiruokiin. Kirja opastaa raaka-aineiden käsittelyssä, esittelee kotikeittiön välttämättömän välineistön ja tarjoaa runsaasti vinkkejä ja kuvia.

– Ensimmäiset kokkauskerrat joko lannistavat tai innostavat jatkamaan. Kirjan tavoite on tarjota onnistumisen kokemuksia kaikentasoisille kotikokeille aina korvapuusteista uppomunaan, Katja Bäcksbacka sanoo.

Ohjeet on julkaistu Helsingin Sanomien ruokasivuilla ja ne ovat paitsi tekijöidensä myös lukijoiden testaamia. Kirjan koonnut Katja Bäcksbacka on työskennellyt Helsingin Sanomissa ruokatoimittajana vuodesta 1998.

Helsingin Sanomien julkaisema Ensimmäinen ruokakirja on myynnissä Mediakulmassa Sanomatalossa (Elielinaukio 1, Helsinki), Helsingin Sanomien verkkokaupassa HS.fi/kauppa sekä hyvin varustetuissa kirjakaupoissa viikosta 43 alkaen.

Kaikki Helsingin Sanomien julkaisemat syksyn uutuuskirjat ovat Helsingin Kirjamessuilla 27.–30.10.2011 osastolla 7b23.

Liitteenä kirjan kansikuva sekä suppilovahvero-makaronilaatikon resepti ja kuva.

Lisätiedot: Tuottaja Juha Sainio, juha.sainio@hs.fi tai (09) 122 2688.

Arvostelukappaleet: Johanna Nousiainen, johanna.nousiainen@drum.fi tai 045 130 59 88.

Katja Bäcksbacka: Ensimmäinen ruokakirja
200 sivua, ovh. 44 euroa
Kovakantinen
Kustantaja: Helsingin Sanomat

Yrityksestä

Drumin tehtävänä on auttaa asiakasta keskittymään viestinnässään kaikkein olennaisimpaan. Vaikka keinoja ja kanavia on paljon, ovat viestinnän perusasiat edelleen kaikkein tärkeimmät. Suunnittelemme asiakkaillemme kokonaisviestintää ja toteutamme siitä itse tarvittavan osan. Tarjoamme viestinnän asiantuntemusta ja toteutusvoimaa: strategista suunnittelua ja sparrausta, viestintäkampanjoita, mediajulkisuutta, asiakasviestintää, verkkoviestintää & sosiaalista mediaa, viestintävalmennusta ja tarvittaessa myös mainonnallisia toimenpiteitä.