Sirullinen Ticket Restaurant -lounaskortti siirtää suomalaiset lounastajat uuteen aikaan

Lompakossa tilaa vievät paperiset lounasseteliniput ovat pian historiaa, kun Edenred tuo markkinoille uuden, sirullisen Ticket Restaurant -lounaskortin. Kortti helpottaa sekä työnantajien, työntekijöiden että lounasravintoloiden arkea, ja on seteleitä turvallisempi käyttää.

Ticket Restaurant on uusi, nykyaikainen tapa tarjota työntekijälle lounas työsuhde-etuna. Sirukortti korvaa perinteiset paperiset lounassetelit, mikä helpottaa lounastamista ja jouduttaa palvelua ravintoloissa. Ticket Restaurant -kortilla työntekijä maksaa aina tasan lounaan hinnan.

– Työnantajalle kortti tuo helpotusta hallinnointiin, mikä säästää aikaa, vaivaa ja rahaa. Työnantaja hallinnoi korttia verkkopalvelussa ja voi itse päättää, kuinka usein kortteja lataa, kertoo Edenredin toimitusjohtaja Markus Mustelin.

Käytännössä Ticket Restaurant on henkilökohtainen sirullinen maksukortti, joka toimii PIN-koodilla. PIN-koodin ansiosta korttia ei voi väärinkäyttää, mikä tekee maksuvälineestä paperisia lounasseteleitä turvallisemman.

– Myöskään kortin katoamisesta ei tarvitse huolestua, sillä rahat eivät häviä kortilta, vaikka se hukkuisikin. Ticket Restaurant on nykyaikainen lounaiden maksuväline, joka tarjoaa kortinhaltijalle lisäksi tarjouksia, suosituksia ja ajankohtaista tietoa, jatkaa Mustelin.

Kortti käy maksuvälineenä tällä hetkellä yli 20 000 ravintolassa ja lounaspaikassa ympäri Suomen. Ticket Restaurant käy kaikissa niissä ravintoloissa, missä MasterCard-korttikin.

Viisikymmentä vuotta lounasetukokoemusta

Kortin taustalla oleva Edenred lanseerasi Ticket Restaurant -lounassetelit Ranskassa vuonna 1962. Paperiset setelit korvaava Ticket Restaurant -kortti on jo käytössä useissa maissa ja Suomessa sillä aletaan maksaa keväällä.

Edenredin syksyllä 2011 Suomessa teettämän Firman piikkiin -kyselyn* mukaan lähes 80 prosentin mielestä työsuhde-eduilla on merkitystä työpaikan vaihtoa harkittaessa. Lounasedun lisäksi Edenred tarjoaa kulttuuri- ja liikuntaetuja Ticket Mind&Body -sirukortin muodossa.

– Panostus työntekijän ravitsemukseen ja hyvinvointiin maksaa kuusinkertaisesti itsensä takaisin. Edenred on ainoa toimija, joka tarjoaa molempiin tärkeimpiin työsuhde-etuihin sirukorttiratkaisun eikä nojaudu vanhanaikaisiin paperiseteleihin, painottaa Mustelin.

*Firman piikkiin – Edenred Finlandin etukysely, 30.9.2011–31.10.2011, 2040 vastaajaa.

Liitteenä:
kuva Ticket Restaurant -kortista

Lisätietoa: www.ticketrestaurant.fi

Tiedustelut:
Markus Mustelin, toimitusjohtaja, Edenred Finland Oy, puh. 040 517 5037 tai markus.mustelin@edenred.com
Maija Veiss, markkinointipäällikkö, Edenred Finland Oy, puh. 050 4394192 tai maija.veiss@edenred.com

Edenred on maailman johtavin prepaid-maksuvälineratkaisujen tarjoaja, joka kehittää palveluja työntekijöiden hyvinvoinnin ja organisaatioiden toiminnan tehostamiseksi. Edenred toimii viidellä mantereella, 39 maassa ja yhteensä 6000 työntekijän voimin. Edenred kasvoi 9,7 % vuonna 2011. Suomessa Edenredin tuotteisiin kuuluvat Ticket Restaurant, Ticket Mind&Body, Fruitbox ja Delicard. www.edenred.fi