Stonesoftin palomuurille IPv6-sertifiointi

Tietoturvayhtiö Stonesoftin palomuuriratkaisulle on myönnetty yhdysvaltalaisen ICSA Labs -tutkimusyhtiön IPv6-sertifikaatti.  Sertifiointi takaa, että ratkaisu täyttää perustason tekniset IPv6-standardit ja yhteensopivuusvaatimukset. Samalla Stonesoftin palomuuriratkaisu täyttää Yhdysvaltojen hallinnon IPv6-vaatimukset (USGv6-sertifiointi).

Stonesoft on yksi harvoista palomuurivalmistajista, jonka tuotteilla on IPv6-sertifiointi. Kyseinen sertifikaatti myönnetään tietokoneille, reitittimille, kytkimille ja tietoturvatuotteille, jotka soveltuvat Yhdysvaltain hallinnon käyttöön, kun vaatimuksena on IPv6-tekniikka.

"IPv6-sertifiointi kertoo, että Stonesoftin tietoturvaratkaisut pystyvät suojaamaan minkä tahansa verkon, perustuu se sitten IPv4- tai IPv6-tekniikkaan tai niiden yhdistelmään. Verkkotekniikoiden tulevaisuus on vahvasti sidoksissa IPv6-tekniikkaan, ja Stonesoft on kehittänyt tavan suojata IPv6-verkot täyttäen korkeimmat mahdolliset tietoturvavaatimukset", kertoo Stonesoftin tuotehallintajohtaja Antti Kuvaja.

USGv6-testin Stonesoftin palomuurille teki ICSA Labs, joka on Yhdysvaltojen National Institute of Standards and Technology ‑laitoksen (NIST) valtuuttama yhteistyökumppani ja yksi USGv6-testausohjelman suunnittelijoista. USGv6-testi tehtiin Stonesoft FW-310-laitteelle, mutta kaikki muutkin Stonesoft-palomuuriratkaisut ovat IPv6-yhteensopivia, sillä ne perustuvat samaan ohjelmistoon.

Stonesoft-palomuuri täytti myös korkean käytettävyyden vaatimukset

Stonesoftin palomuuriratkaisu läpäisi erillisissä testeissä myös ICSA Labsin tiukat korkean käytettävyyden Network Firewall High Availability (HA) -vaatimukset. Yhtenä harvoista verkon tietoturvajärjestelmien toimittajista Stonesoft takaa verkon vikatilanteissa sekä verkon käytettävyyden että tietoturvan.

Network Firewall High Availability -testi varmistaa, että Stonesoftin palomuuri kykenee siirtämään yhteyksien tilatiedon erilaisissa vikatilanteissa tietyn aikarajan puitteissa tietoturvaa vaarantamatta. Palomuuri pystyy myös kirjaamaan siirtoon liittyvät tapahtumat ja tarjoamaan tarvittavat hallintatoiminnot.

Lisätietoja Stonesoftin tietoturvatuotteista: www.stonesoft.com

Lisätietoja ICSA Labsin USGv6- ja HA-testauksesta: www.icsalabs.com

Antti Kuvaja

Tuotehallintajohtaja
Puh. +358 9 476 711
S-posti: antti.kuvaja@stonesoft.com

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFT1V) toimittaa ohjelmistopohjaisia ja asiakaslähtöisiä tietoturvaratkaisuja, jotka tehostavat verkon tietoturvan hallintaa sekä varmistavat liiketoiminnan jatkuvuuden. Yhtiö tunnetaan myös pitkäaikaisesta tutkimustyöstään kehittyneiden evaasiotekniikoiden (Advanced Evasion Techniques) parissa.

Stonesoftin tuotetarjonta sisältää alan ensimmäisen muunneltavan Security Engine -tietoturvaratkaisun, tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmät sekä palomuuri- ja SSL VPN -ratkaisut. Kaikkia näitä voidaan hallita keskitetysti Stonesoft Management Center -hallintatyökalun avulla.

Stonesoftin asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Yhtiöllä on alan korkein asiakasuskollisuus ratkaisujen hallittavuuden, dynaamisuuden ja alhaisten kokonaiskustannusten ansiosta.

Stonesoft on perustettu vuonna 1990. Sen asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Stonesoftin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Pohjois-Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com.

Yrityksestä

Drumin tehtävänä on auttaa asiakasta keskittymään viestinnässään kaikkein olennaisimpaan. Vaikka keinoja ja kanavia on paljon, ovat viestinnän perusasiat edelleen kaikkein tärkeimmät. Suunnittelemme asiakkaillemme kokonaisviestintää ja toteutamme siitä itse tarvittavan osan. Tarjoamme viestinnän asiantuntemusta ja toteutusvoimaa: strategista suunnittelua ja sparrausta, viestintäkampanjoita, mediajulkisuutta, asiakasviestintää, verkkoviestintää & sosiaalista mediaa, viestintävalmennusta ja tarvittaessa myös mainonnallisia toimenpiteitä.