WORLD DESIGN CAPITAL HELSINKI 2012: HELSINKILÄISTEN HIEKKALAATIKKO VAI VALTAKUNNALLISESTI MERKITTÄVÄ VUOSI?

”Designpääkaupunkivuosi on kestävän designin uutta roolia pohtiva hanke, jonka vaikutusten toivotaan ulottuvan pitkälle tulevaisuuteen. Olennaista ei siis ole se, mitä tapahtuu kesällä 2012, vaan keväällä 2021. Tapahtumiemme, hankkeittemme ja projektiemme tavoite on etsiä keinoja sille, miten designin avulla voitaisiin kokonaisvaltaisesti edistää elämisen laatua, niin suurkaupungeissa, pikkukaupungeissa kuin maaseudullakin. Tarkoituksemme on ennen kaikkea etsiä, tarjota ja kehittää keinoja, joiden avulla muotoilua voidaan entistä tehokkaammin hyödyntää yhteiskunnassa ja yritysmaailmassa.” WDC Helsinki 2012

Tervetuloa Paviljonkiin seuraamaan paneelikeskustelua siitä, miltä designpääkaupunkivuoden vaikutus ja merkitys näyttävät eri näkökulmista.

Aika: Perjantaina 11.5. klo 11.00–12.00

Paikka: Paviljonki, Designmuseon ja Arkkitehtuurimuseon välissä, Ullanlinnankatu 2–4, 00130 HELSINKI

Paneelikeskustelu: World Design Capital Helsinki 2012: helsinkiläisten hiekkalaatikko vai valtakunnallisesti merkittävä vuosi?

Paneelikeskustelijat: Olli-Pekka Kallasvuo, Paavo Väyrynen, Anne Korkiakoski, Cay Sevón sekä Antti Kokkonen (Lapin Kansa) ja Seppo Kononen (Savon Sanomat)

Muu ohjelma klo 12.00–13.00: Paviljongin esittely, kahvia ja lähiruokaa Paviljongin kahvilassa sekä mahdollisuus tutustua Designmuseon ja Arkkitehtuurimuseon näyttelyihin.

Tervetuloa!

Pekka Timonen
Johtaja
World Design Capital Helsinki 2012

Lisätietoa tilaisuudesta ja ilmoittautumiset viimeistään tiistaihin 8.5. mennessä, Viestintä Oy Drum, Hanna Litovaara, p. 045 120 6767 tai hanna.litovaara@drum.fi.

Paviljonki on designpääkaupungin kesän tapahtumien keskipiste, joka tarjoaa kaikille avointa ohjelmaa tiistaista sunnuntaihin 12.5.-16.9.2012. Paviljongin ovat toteuttaneet World Design Capital Helsinki 2012, Aalto-yliopisto, Arkkitehtuurimuseo, Designmuseo ja UPM. Ohjelman on koordinoinut Demos Helsinki. Paviljonki sijaitsee Helsingissä Designmuseon ja Arkkitehtuurimuseon välissä osoitteessa Ullanlinnankatu 2-4.

Yrityksestä

Drumin tehtävänä on auttaa asiakasta keskittymään viestinnässään kaikkein olennaisimpaan. Vaikka keinoja ja kanavia on paljon, ovat viestinnän perusasiat edelleen kaikkein tärkeimmät. Suunnittelemme asiakkaillemme kokonaisviestintää ja toteutamme siitä itse tarvittavan osan. Tarjoamme viestinnän asiantuntemusta ja toteutusvoimaa: strategista suunnittelua ja sparrausta, viestintäkampanjoita, mediajulkisuutta, asiakasviestintää, verkkoviestintää & sosiaalista mediaa, viestintävalmennusta ja tarvittaessa myös mainonnallisia toimenpiteitä.