Kaj Kunnas kantaa olympiasoihtua Yksi elämä -terveystalkoiden edustajana

Pyeongchangin talviolympialaisten pääkumppanina toimiva Samsung on valinnut Yksi elämä -terveystalkoot kantamaan olympiasoihtua vuoden 2018 talvikisoissa. Soihdunkantajana ja Yksi elämän edustajana toimii Vuoden positiivisimmaksi suomalaiseksikin valittu Kaj Kunnas. Ehdokkaina oli useita yhteiskunnallista hyvää tekeviä suomalaisjärjestöjä, joista mukaan pääsi neljä toimijaa.

Kaj Kunnas on valittu edustamaan Suomea Pyeongchang 2018 -olympiasoihtujuoksussa Yksi elämä -terveystalkoiden edustajana kisojen pääkumppanina toimivan Samsungin äänestyksessä. Kilpailu oli järjestäjän mukaan erittäin tiukka: Suomessa ääniä annettiin netissä peräti 17 000.

Olympiatuli sytytetään auringon avulla Olympian lehdossa Kreikassa, mistä se matkaa useiden kuukausien ajan soihtuviestinä kohti kisakaupunkia. Kunnas osallistuu soihtuviestiin ja edustaa yhtä neljästä suomalaisesta yhteiskunnallista hyvää tuottavasta organisaatiosta, jotka olympiatulta kuljettavat. Kunnaksen rinnalla juoksevat Leijonaemot, Pekka Hyysalo sekä Brother Christmas. Suomalaisten soihdunkantajien viestiosuus tapahtuu tammikuun toisella viikolla Etelä-Koreassa.

Keväällä 2016 saamansa aivoinfarktin jälkeen Kaj Kunnas on toiminut mm. aivoterveyden ja -kuntoutuksen sekä monipuolisesti terveyden edistämisen asiaa ajavan Yksi elämän lähettiläänä.

– Onpa upeaa olla mukana ensinnäkin Yksi elämän edustajana, ja toisaalta yhdessä muiden hienojen edustajien rinnalla. Tämä on minulle kunniatehtävä. Yksi elämä tekee aktiivisesti töitä terveemmän Suomen puolesta, ja valinta soihdunkantajaksi on merkittävä tunnustus tästä korvaamattomasta työstä, sanoo Kunnas.

Myös Yksi elämän viestintäpäällikkö Eija Seppänen iloitsee saadusta tunnustuksesta.

– Tämä on hieno palkinto työstä, jota olemme nyt kuuden vuoden ajan tehneet nykyaikaisen terveysviestinnän kehittämiseksi. Mikäpä kannustaisi positiivisiin terveystekoihin arjessa paremmin kuin Kaj Kunnas kuljettamassa olympiatulta, Seppänen hehkuttaa.

Lisätiedot:

Eija Seppänen
viestintäpäällikkö

Yksi elämä -terveystalkoot
eija.seppanen@yksielama.fi
040 508 3645

Yksi elämän tavoitteena on terveempi Suomi. Aivoliitto, Diabetesliitto ja Sydänliitto ovat käynnistäneet yhteiset terveystalkoot, joissa kannustamme ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestään sekä porukalla tukemaan myös muita. Kolmen kansalaisjärjestön ainutlaatuisen yhteistyön tavoitteena on tukea terveyttä läpi elämän, ehkäistä valtimosairauksia ja edistää niiden varhaista diagnosointia sekä sisällyttää kuntoutus ja vertaistuki osaksi hyvää hoitoa. Tervetuloa talkoisiin www.yksielama.fi