Kalevala Koru kutsuu kaikki naiset liittymään kesyttämättömiin

80-vuotisjuhliaan viettävä Kalevala Koru ottaa käyttöön uuden sloganin ”Kesyttämätöntä kauneutta”. Uutta sanomaa avaamaan Kalevala Koru on julkaissut filmin, jolla yritys juhlistaa naiseuden monimuotoisuutta.

- Me uskomme maailmaan, jossa jokainen saa toteuttaa itseään ja unelmiaan, juuri sellaisena kuin on. Se on unelma, jonka puolesta kannattaa puhua, summaa Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen.

Kalevala Koru sai 80 vuotta sitten alkunsa kunnianosoituksesta suomalaiselle naiselle, ja yritys on alkuajoistaan lähtien tukenut naisia eri tavoin: Korujen kautta on tehty naisiin ja lapsiin kohdistuvaa hyväntekeväisyyttä ja nostettu esiin Suomen historian naisvaikuttajia, sekä naisille merkittäviä teemoja, kuten äänioikeuden saamista. Sama tehtävä on edelleen ajankohtainen.

Juhlavuoden kunniaksi toteutetun, puolitoistaminuuttisen Kesyttämätöntä kauneutta -filmin tekemiseen on osallistunut joukko naisia, jotka ovat rohkeasti kulkeneet omia polkujaan. Filmin on ohjannut kantaa ottavilla töillään huomiota herättänyt Viivi Huuska. Huuska on vasta 28-vuotias, mutta ehtinyt jo saada enemmän huomiota kuin useampi miesohjaaja koko urallaan.

Filmissä esiintyy kavalkadi kesyttämättömiä naisia, joukossaan mm. Miss Helsinki Sephora Ikalaba, down-malli Maija Mattila, sekä voimanoston maailmanmestari, lääkäri Anna Khudayarov.

Filmillä Kalevala Koru haluaa kutsua kaikki naiset liittymään kesyttämättömiin.  - Jokainen meistä on omanlaisensa, ja silti yhtä arvokas naisena. Miksi yrittäisimme koko elämämme mahtua johonkin oletettuun naisen muottiin, kun voimme olla onnellisempia kesyttämättöminä, eli juuri sellaisina kuin olemme, markkinoinnista vastaava johtaja Maria Uunila sanoo.

- Toivomme, että ajatus kesyttämättömyydestä elämänasenteena leviäisi mahdollisimman laajalle. Sanomaa voi levittää sosiaaliseen mediaan Kalevala Korun sivuston kautta tai tunnisteella #kesyttämätön.

Kesyttämätöntä kauneutta on toteutettu Kalevala Korun, Ivalo Creative Agencyn ja filmituotantoyhtiö Mjölkin yhteistyönä.

Katso filmi: www.kalevalakoru.fi/kesyttamaton

Lisätietoja antavat

Design management -johtaja Maria Uunila, puh. 0207 611 203, maria.uunila@kalevalakoru.fi

Toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen, puh 0207 611 399, riitta.huuhtanen@kalevalakoru.fi

Kalevala Koru Oy on Suomen suurin korualan yritys, jonka kaikki tuotteet valmistetaan Helsingissä Pitäjänmäen tehtaalla. Valmistuksessa yhdistyvät vahva kultasepänalan käsityöosaaminen ja uusin huipputeknologia. Yrityksen ainoa omistaja on Kalevalaisten Naisten Liitto ry, jonka tehtävänä on suomalaisen aineellisen ja elävän kulttuuriperinnön edistäminen.

Lainaukset

Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen