Kokkikartanon jouluruoat tuovat aitoja makuja juhlapöytiin

Kokkikartanon tuoreet joululaatikot ja muut jouluruoat valmistetaan laadukkaista kotimaisista raaka-aineista – ilman lisäaineita tai keinotekoisia tehosteaineita. Joululaatikoiden lisäksi joulupöytään sopivat Kokkikartanon kermainen riisipuuro ja murea karjalanpaisti.

Kokkikartanon jouluruokiin kuuluvat perinteisesti valmistetut laatikot: peruna-, porkkana-, lanttu- ja maksalaatikko sekä joulupöydän modernimpi tulokas bataattilaatikko. Joululaatikoiden maku syntyy laadukkaista raaka-aineista. Kotimaisten juuresten maun kruunaavat Valio voi ja kerma, muskottipähkinä sekä eksoottisempi inkivääri.

– Kokkikartanon joululaatikot valmistetaan perinteisin menetelmin – vain mittakaava on kotikeittiötä suurempi. Valmistuksessa on tärkeää, että laatikot saavat kypsyä ajan kanssa, kertoo keittiötyöntekijä Marjatta Weckman.

Kaupasta tuoreet laatikot löytyvät jo seuraavan vuorokauden sisällä. Tuoreiden laatikoiden etu on niiden säilyvyys: joulupöydästä tähteiksi jääneet laatikot voi vielä pakastaa.

Karjalanpaisti ja riisipuuro joulupakkauksissa

Joulupöytään sopivat myös Kokkikartanon kermaisen täyteläinen riisipuuro ja huolella haudutettu karjalanpaisti. Riisipuuro saa makunsa aidosta Valio kermasta. Perinneruokien aatelinen, karjalanpaisti sisältää puolestaan jopa 66 % mureaa suomalaista Snellmanin naudan ja sianlihaa.

– Riisipuuron voi lämmittää liedellä ja kätkeä joukkoon mantelin tai kaksi. Täyteläinen puuro maistuu sellaisenaan tai esimerkiksi kanelin kera, Weckman ehdottaa.

Juhlan kunniaksi riisipuuroa on saatavissa 700 gramman ja karjalanpaistia 750 gramman annospakkauksessa.

Martat: ”kaikkea ei tarvitse valmistaa alusta asti itse”

Kokkikartanon maistuvilla jouluruoilla voi täydentää omaa joulupöytää – laadusta tinkimättä. Valmiina voi hankkia esimerkiksi ne joululaatikot, joihin itseltä ei löydy sitä täydellistä reseptiä.

– Kaikkea ei tarvitse valmistaa alusta asti itse. Valmisruokia voi tarjota joulupöydässä itse tehtyjen ruokien kera. Tärkeintä on, että jouluna jää aikaa yhdessäololle, toteaa Uudenmaan Marttojen järjestöpäällikkö Anne Lempinen.

Lempisen joulupöydässä tarjotaan itse tehtyjen laatikoiden kaverina Kokkikartanon maksalaatikkoa: päälle lisätään muutama voinokare ennen lämmittämistä.

– Valmisruokia voi tuunata omaan makuun sopivaksi. Laatikoiden joukkoon voi esimerkiksi sekoittaa jouluisia mausteita ennen lämmittämistä ja tarjoilla ne kauniista astioista, vinkkaa Lempinen.

Kokkikartanon jouluruoat ovat saatavilla hyvin varustelluista ruokakaupoista marraskuun puolen välin paikkeilla.

Haluatko maistaa Kokkikartanon tuoreita ja aidoista raaka-aineista valmistettuja jouluruokia?

Maistiaisia:

Jaana Heikkilä
Myynti- ja markkinointipäällikkö
Snellmanin Kokkikartano
p. (09) 77495 623 tai 040 351 5331
jaana.heikkila@snellman.fi

Inna Perheentupa
Viestinnän suunnittelija
Viestintätoimisto Ellun Kanat
inna.perheentupa@ellunkanat.fi

Kati Rajala
Snellmanin Kokkikartano
p. (09) 77495 650 tai 050 553 4370
kati.rajala@kokkikartano.fi

www.kokkikartano.fi

Jutellaan ruoan valmistuksesta lisää FB:ssä:

www.facebook.fi/kokkikartano

Tuotekuvat ladattavissa tiedotteen liitteenä (linkit viestin alareunassa)

Keravalainen ruokatehdas Kokkikartano on valmistanut valmiita ruokia suurella sydämellä jo 13 vuoden ajan. Kokkikartanon ruokien salaisuus ovat tuoreet raaka-aineet, perinteiset valmistusmenetelmät ja tietenkin hyvä maku. Raaka-aineissa pyritään mahdollisuuksien mukaan suosimaan kotimaista. Myös raaka-aineiden alkuperän läpinäkyvyys on tärkeää: esimerkiksi jouluperunalaatikon perunoiden tarina on seurattavissa aina pohjanmaalaiselta Häggblomin perheen perunatilalta kaupan hyllylle asti.