Kortteli – uusi ravintola- ja hyvinvointipalveluiden keskittymä

Ravintola- ja hyvinvointipalveluiden uusi naapurusto Kortteli aukeaa Kampin kauppakeskuksen huipulle lauantaina 3.12.2016 klo 18. Korttelissa kohtaavat tämän hetken kiinnostavampien yrittäjien ravintolakonseptit ja hyvinvointipalvelut.

Helsingin vetovoimaisuus ruokakulttuurikohteena vahvistuu entisestään: Korttelin
ravintolat yhdistävät nyt ensimmäistä kertaa voimansa luodessaan laadukkaalle ruualle keskittyneen yhteisen kaupunkitilan.

Kortteli on avoinna aamusta iltaan viikon jokaisena päivänä, myös sunnuntaisin, jolloin Helsingistä on tyypillisesti ollut haastavaa löytää illallispaikkaa.

Kaupunkitila uusiin tarpeisiin

Korttelin konseptin keskiössä ovat laadukas ruoka, kauneus ja hyvinvointi, upea design ja korkeatasoinen palvelu. Ravintola- ja hyvinvointipalveluiden kärkikastia edustavat toimijat halusivat yhdistää voimansa tarjotakseen asiakkailleen uuden, ainutlaatuisen kokemuksen.

”Helsingin ruoka- ja juomakulttuuri on juuri nyt yksi maailman kiinnostavimmista ja siitä tulee olla ylpeä. Korttelin ansiosta nämä laadukkaiden palveluiden tarjoajat löytyvät nyt ensimmäistä kertaa samasta kaupunkitilasta,” sanoo Heli Vainio Kampin kauppakeskusta hallinnoivasta Barings Real Estate Advisersista.

Helsinkiin on vuoden 2016 aikana auennut jo noin 70 uutta ravintolaa. Ravintolapalveluiden kysynnän kasvun takaa löytyy useita syitä kuten kaupan rakenteen murros sekä milleniaalien kulutuskäyttäytyminen. Heille ulkona syöminen on sosiaalinen ja matalan kynnyksen tapahtuma. Kiireinen elämänrytmi ja perhekokojen pieneneminen vaikuttavat myös ulkona syömisen suosioon.

Korttelin toimijat ovat laadun lähettiläitä

Kampin kauppakeskuksen viidenteen kerrokseen avautuvassa Korttelissa tullaan näkemään tuttujen menestysreseptien kuten Sandron, Storyn ja HOKUn lisäksi myös täysin uudenlaisia makuja.

Esimerkiksi Restaurant Jord on ravintola Askin Filip Langhoffin ja Linda Stenman-Langhoffin uusi paikka, jossa pohjoismaiset maut kohtaavat uudella tapaa. Fisken på Disken puolestaan on Niklas Roihan mereneläviä tarjoava seafood-ravintola.

”Helsingistä on puuttunut kalaan ja mereneläviin keskittynyt ravintola. Fisken på Disken tuo tuulahduksen maailman meriltä sekä lähijärvistä. Keittiöstä nousee niin casual Fish ’n’ chips kuin viiden ruokalajin klassinen menu,” kertoo Niklas Roiha, helsinkiläinen ravintoloitsija jo kolmannessa polvessa.

Trattoria Bastardo tuo Kortteliin italialaisen ruuan herkullisimmat maut rennossa, kansainvälisessä ilmapiirissä. Tukholmasta rantautuu Beijing8, jonka erikoisuutena ovat dumplingsit ja laaja teevalikoima.

Hyvinvoinnin räätälöidyt palvelut

Hyvinvointipalveluita Korttelissa edustavat kauneushoitola Blue Lagoon, Yoga Nordic ja kansainvälinen kampaamo Q Hair, jossa on Suomen ensimmäinen Fashion Fix -pikakampauspalvelu ja blow dry -baari. Yoga Nordicin Kampin huipulle alkuvuodesta 2017 avautuva toimipiste on yrityksen uusin lippulaiva. Suosittu joogasali on kuuluisa erityisesti hot ja air jooga -tunneistaan.

www.kampinkortteli.fi
FB: korttelifi

Twitter: korttelifi

Instagram: korttelifi

Lisätietoja: Hanna Rauhala,
Barings Real Estate Advisers Puh. 0400 297 312, hanna.rauhala@barings.com

Liitteenä Korttelin tulevat toimijat.