Ville Niittynen eduskuntavaaliehdokkaaksi Raumalta

SDP:n ehdokaslista täydentyi Satakunnan osalta keskiviikkona uudella kovalla nimellä, kun Rauman seurakunnan vt. kirkkoherra Ville Niittynen nimettiin eduskuntavaaliehdokkaaksi.

Eettisyyttä ja yhteisvastuuta

MIKSI? SDP on historiansa aikana rakentanut vastuullisesti ja maltillisesti suomalaista yhteiskuntaa. Ihmisten välinen tasa-arvo, solidaarisuus ja vähäosaisten asioiden ajaminen ovat sellaisia sosiaalidemokraattisia perusarvoja, joihin sitoutuminen tuntuu Niittysestä luontaiselta.

- Olen silti SDP:n listoilla sitoutumattomana, se sopii parhaiten seurakuntatyötä tekevälle papille.

Tähän mennessä SDP on antanut kolme vaalilupausta. Ne koskevat työllisyysmäärärahojen nostoa, pääomaveron korotusta ja sitä ettei työeläkkeitä leikata. Ne ovat Ville Niittysen mielestä osuvia vaalilupauksia.

Suomi tarvitsee uutta arvopohjaa

MITEN? Nykyajan kylmä ja kova materialismi sekä kulutusvimma eivät ole kestävällä pohjalla: ihminen ja luonto voivat huonosti. Materialististen arvojen tilalle tarvitaan muita arvoja kuten yhteisöllisyys, solidaarisuus, luonnosta nauttiminen, hengellisyys, sivistys, liikunnan riemu, monipuoliset taidenautinnot ja perinteen arvostaminen.

Eettisesti toimiva kansanedustaja ajaakin ympäristö-, taide- ja uskontokasvatuksen aseman vahvistamista. Tulevaisuudessa arvot eivät enää tule perustumaan taloudelliselle hyötyajattelulle.

Monipuolinen mies Satakunnasta

KUKA? Kirjallisuutta, kirja-arvosteluja ja sukututkimusta harrastava Ville Niittynen on 39-vuotias kolmannen polven raumalainen. Erilaisia luottamustoimia hänellä on ollut lukioiästä lähtien. Monipuolisesti harrastavaan ja matkustavaan perheeseen kuuluvat vaimo ja 5-vuotias poika.

Villellä on k aksi ylempää korkeakoulututkintoa. Hän on valtiotieteiden maisteri Turun yliopistosta, pääaineena poliittinen historia ja sivuaineina valtio-oppi, kansainvälinen oikeus, ympäristösuojelu ja Eurooppa-opinnot.

Sen lisäksi hän on teologian maisteri Åbo Akademista.

Ulkomaisissa korkeakouluissa hän on viettänyt kaksi vuotta: vuoden SPSC Collegessa (USA) opiskellen hallintotiedettä, historiaa ja englanninkieltä; toisen vuoden Veronan yliopistossa (Italia) opiskellen italiankieltä.

Ville Niittysen tuttujen kotisivujen yhteyteen on avattu Eduskuntavaalit 2011 -sivusto , www.villeniittynen.net. Kotisivuilla lisätietoa Villen taustoista ja harrastuksista.

Ville Niittynen on seuraavaksi tavattavissa tulevana lauantaina 4.9. Silakkamarkkinoilla Porin Etelärannassa SDP:n kampanjateltalla klo 10-11 välisenä aikana.

Ville Niittynen

vt. Kirkkoherra

p. 044-7691289

ville.niittynen@evl.fi

www.villeniittynen.net

www.facebook.com/ville.niittynen

Avainsanat:

Yrityksestä

Viestintätoimisto IdeaHiomo on asiantuntijapartneri, joka auttaa taiteilijoita ja julkisuudenhenkilöitä kehittämään ulkoista viestintäänsä ja lisäämään mediajulkisuuttaan. IdeaHiomo suunnittelee ja toteuttaa viestintäprojekteja, joiden avulla toimijat pääsevät parempiin viestinnällisiin lopputuloksiin. Viestintätoimisto Ideahiomo suunnittelee ja toteuttaa asiakkaan tarpeita vastaavia tiedotuskampanjoita ja auttaa valmiiden ideoiden työstämisessä eteenpäin. IdeaHiomon voi pyytää myös organisaation ja järjestön viestintä- ja muuhun strategiatyöhön mukaan. Lisäksi IdeaHiomo toimii asiantuntijana ja tutkijana kaupunkien turvallisuushankkeissa. IdeaHiomo haastattelee ylintä johtoa ja julkisuudenhenkilöitä ja toimii kirjoittavana freelancer-toimittajana: henkilö- ja työnantajakuvat. Myös valokuvaus.Artikkeleita aiheista: terveys ja hyvinvointi, kulttuuri, kestävä kehitys/arkkitehtuuri/kaupunkisuunnittelu/turvallisuus ja viihtyisyys, sisustaminen ja tyyli.