Byggmax lanseeraa kotimaisesta yrittäjyydestä kertovan Siniristi-tunnuksen

Byggmax tuo markkinoille Siniristi-tunnuksen, joka kertoo kotimaisen yrittäjän tuotteesta. Ostamalla Siniristi-sarjan tuotteen kuluttaja tukee suomalaista yrittäjyyttä. Tunnus otetaan käyttöön kaikissa Byggmax-myymälöissä kautta maan sekä verkkokaupassa ja markkinoinnissa Suomessa.

– Kotimainen yrittäjyys on Byggmaxille kunnia-asia. Byggmax Suomen myynnistä valtaosa tulee suomalaisista tuotteista, ja tästä olemme todella ylpeitä. Esimerkiksi kaikki myymämme kestopuu ja sahatavara ovat kotimaista laatua. Haluamme tuoda kotimaisuutta enemmän näkyville ja kertoa siitä asiakkaillemme, ja tuomme siksi kotimaisille tuotteillemme oman tunnuksen. Ostamalla Byggmaxista Siniristi-sarjan tuotteen kuluttaja tukee kotimaista yrittäjyyttä, kertoo Byggmax Suomen maajohtaja Aleksi Virkkunen.

Siniristi-tunnus voidaan myöntää tuotteelle, jonka taustalla on suomalainen yritys. Tunnus ei ota kantaa tuotteen valmistusmaahan, vaan yrityksen kotimaisuuteen. Kaikki Siniristi-sarjan tuotteet on joko valmistettu Suomessa tai hankittu kotimaisilta tavarantoimittajilta.

– Byggmaxin Siniristi-tunnus ei ole kilpaileva merkki esimerkiksi Avainlipulle. Siniristi-tunnuksella on selkeät kriteerit, joista ensimmäinen on kotimainen yrittäjyys. Nyt alkuvaiheessa noin kaksi kolmasosaa myynnistämme tulee Siniristi-sarjan tuotteista. Siniristi-sarja kasvaa jatkuvasti uusien kotimaisten toimittajien myötä. Tunnus otetaan käyttöön kaikissa Byggmax-myymälöissä kautta maan sekä verkkokaupassa ja markkinoinnissa Suomessa toukokuussa, Virkkunen sanoo.

Myymälöissä Siniristi-sarjan tuotteet ovat merkitty selkeästi hyllypuhujin tai isoimmilla kylteillä. Myös verkkokaupassa Siniristi-tunnus näkyy selvästi kunkin kriteerien täyttävän tuotteen kohdalla.

Siniristi-sarjan tuotteita ovat esimerkiksi Paroc-eristevillat, Finnfoam-eristeet, Weckmannin peltikatteet, Meltexin sadevesi- ja salaojaratkaisut, Biolanin multa-, kuorikate- ja lannoitetuotteet, Kerabit-kattohuovat ja Ilves-maalit sekä kaikki Byggmaxissa myynnissä oleva kestopuu ja sahatavara.

Aleksi Virkkunen, Byggmax Suomen maajohtaja

puh. 040 137 7001, aleksi.virkkunen@byggmax.fi

Tuotetiedot, -näytteet, -kuvat ja -kuvauslainat:

Jukka-Pekka Hares, Viestintätoimisto Manifesto

puh. 050 371 5364, jukka-pekka.hares@manifesto.fi

Byggmax lyhyesti

Vuonna 1993 perustetulla rakennustarvikekauppaketju Byggmaxilla on 129 myymälää eri maissa: 83 myymälää Ruotsissa, 33 Norjassa ja 13 Suomessa. Byggmaxin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 5,2 miljardia kruunua (SEK) ja konserni jatkaa vahvaa kasvuaan. Byggmaxin liikeideana on tarjota laadukkaita rakennustarvikkeita järkevään hintaan. Kaikissa myymälöissä oleva ns. Drive In -piha mahdollistaa erityisesti painavien tavaroiden lastaamisen suoraan autoon tai peräkärryyn, mikä tekee Byggmaxissa asioimisesta helppoa ja tehokasta. Byggmax on listautunut Tukholman pörssiin vuonna 2010. Lisätietoja: www.byggmax.fi

BYGGMAX – LAATUA JÄRKEVÄÄN HINTAAN