Cat B35 -ammattilaispuhelin 4G-yhteydellä ja jopa 12 tunnin puheajalla

Uusi Cat B35 -mobiilipuhelin on ammattikäyttöön suunniteltu kestävä puhelin erityisen pitkäkestoisella akulla. Puhelin sopii työkäyttöön, sillä voi selata nopeasti internetiä ja käyttää tärkeimpiä sovelluksia.

Cat B35-mobiilipuhelin kestää kolhuja ja pudotuksia, ja se on sekä pölytiivis että vedenpitävä. Puhelin soveltuu erityisesti haastavaan työympäristöön, jossa tarvitaan luotettavia puhelin- ja viestiyhteyksiä. Puhelin toimii 4G LTE -verkoissa ja se tukee VoLTE-puheluita, eli korkealaatuisia laajakaistapuheluita, sekä VoWiFi-äänipuhelutekniikkaa. Puhelimella voi käyttää sähköpostia, sosiaalisen median sovelluksia, karttoja sekä Google Assistant -toimintoa.

Cat-malliston uusin tulokas sopii erinomaisesti henkilöille, jotka tarvitsevat luotettavan laitteen rankkoihinkin työolosuhteisiin, ja yrityksille, jotka haluavat antaa työntekijöilleen kohtuuhintaisen puhelimen päivittäiseen käyttöön.

Kuten kaikki Cat-puhelimet, myös Cat B35 on testattu äärimmäisissä olosuhteissa. IP68-sertifioitu uutuus on vesitiivis 1,2 metrin syvyydessä jopa 35 minuutin ajan. Puhelinta on testattu myös pudottamalla se toistuvasti 1,8 metrin korkeudesta betoniin. Lisäksi se kestää äärimmäisiäkin työskentelylämpötiloja.

Uutuusmallissa on 2300mAh-akku, joka antaa jopa 12 tuntia puheaikaa ja 30 päivää valmiusaikaa*. Nämä ominaisuudet ovat erityisen tärkeitä Cat-puhelinten käyttäjille: Äskettäisessä 25 000 Cat-puhelinten käyttäjää käsittäneessä tutkimuksessa neljä viidestä tärkeimmistä ominaisuuksista liittyivät työolosuhteisiin ja 98 prosenttia mainitsi pitkäikäisen akun erityisen tärkeäksi. Yli puolet vastaajista (58 %) kertoi edellisen puhelimen rikkoutuneen merkittävästi ennen kuin siirtyi Cat-puhelimen käyttäjäksi sen kestävien ominaisuuksien vuoksi.

– Uusi Cat B35 -malli on merkittävä lisä valikoimaamme, sillä se tuo tärkeät 4G-ominaisuudet uudelle yleisölle. Kuluvan vuonna 2018** ammattikäyttöön tarkoitettujen puhelinten yleisestä laskusuhdanteesta huolimatta, markkinat ovat maailmanlaajuisesti yhä täynnä mahdollisuuksia, sillä yritykset ja myös kuluttajat haluavat välttää puhelinten rikkoutumisesta koituvia korkeita korjauskustannuksia ja olosuhteista johtuvia käytettävyysongelmia. 4G-ominaisuuksiensa ansiosta Cat B35 tuo kaiken tarvittavan työntekijöiden käden ulottuville ja on houkutteleva vaihtoehto niin asiakkaillemme kuin operaattoreille, Cat-puhelimia valmistavan Bullit Groupin toimitusjohtaja Peter Stephenssanoo.

Hinta ja saatavuus

Cat B35 4G -puhelimen suositushinta on noin 109 euroa ja se on saatavilla lokakuun puolivälistä alkaen. Suomessa puhelinta myyvät Gigantti, Verkkokauppa.com ja Veikon Kone -myymälät sekä DNA-, Elisa- ja Telia-operaattorit.

Cat B35-puhelimen tekniset tiedot:

• Kestävyysominaisuudet:
    • Alumiinivahvennettu ruiskuvalettu kehys
    • MIL Spec 810G -luokitus
    • Kestää toistuvat pudotukset 1,8 metrin korkeudesta betonille
    • IP68-pölyn- ja vedenkestoluokitus, vesitiivis 1,2 metrin syvyydessä 35 minuutin ajan
  • KaiOS 2.5 -käyttöjärjestelmä
    • Esiasennetut sovellukset: Google Assistant, Google Maps ™, Google Search™, YouTube™
    • Hankittavissa KaiStore-palvelusta: Facebook, Twitter ja muut somesovellukset
    • Etälukitusominaisuus
  • Nano SIM sekä yhdelle että kahdelle kortille
  • 2300mAh akku
  • Bluetooth®4.1
  • aGPS, GPS, Glonass
  • Kuulokeliitin
  • Qualcomm 8905 Dual core 1.3GHz Chipset
  • 2.4” QVGA -värinäyttö
  • 2MP kamera
  • 4GB ROM, 512 MB RAM (laajennettavissa MicroSD-kortilla)
  • FM-radio
  • LTE 4G, VoLTE- ja VoWiFi-tuki
  • Wi-Fi ja Wi-Fi-hotspot

*Alueiden verkkokaista voi olla erilainen matkapuhelinoperaattorista ja sijainnista riippuen. Lähetys- ja latausnopeudet riippuvat myös matkapuhelinoperaattorista. Käytettävissä oleva tallennustila on pienempi puhelimen ohjelmiston takia. Akkuajat (mm. Puhe- ja valmiusaika) perustuvat 3G-verkkoon ja verkko- ja puhelinkäyttöön. Tekniset tiedot voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta.

** Lähde: Tutkimusyhtiö Canalys: Feature phone shipment estimates and forecasts. Tutkimuksen mukaan erikoispuhelinten (feature phone) myynti koko vuodelta 2018 on 429,7 miljoonaa kappaletta, mikä on 3 prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna 2017.

Painokelpoiset kuvat: https://bullitt-group.visualbank.co.uk/sKf3tsV

Markus Hilden Vestintätoimisto Manifesto, +358 44 363 9961, markus.hilden@manifesto.fi

Lisa Meakin, Marketing Director, Bullitt Group, +44 7968 363714, lisa@bullitt-group.com

Tietoa Cat-laitteista ja -varusteista:
Cat-brändi viestii luotettavuutta, kestävyyttä, toimintavarmuutta ja laatua. Cat-yhtiön DNA on sisällä jokaisessa Bullitt Mobile Ltd:n myymässä älypuhelimessa ja laitteessa tarjoten rajattomia kokemuksia ja kestävää liikkuvuutta. Uusi tuote on kehitetty langattomaan viestintään hyödyntäen uusinta teknologiaa täyttämään vaativat tarpeet pettämättä kesken matkan.

Lisätietoja Cat-tuotteista on saatavilla osoitteesta www.catphones.com

Tietoja Bullitt Groupista:
Bullitt Group mahdollistaa maailman johtavien brändien liittymisen nopeasti kasvaville kuluttajaelektroniikkamarkkinoille. Bullitt luo laajempaa vetovoimaa markkinoilla sekä uusia, pitkäaikaisia tulonlähteitä. Perustamisestaan, vuodesta 2009, lähtien Bullit Group on suunnitellut, valmistanut ja jaellut miljoonia matkapuhelimia, äänentoistolaitteita sekä muita vastaavia tuotteita ja oheistuotteita yli 60 maahan ympäri maailmaa.

Bullittilla on globaali lisenssi Cat (Caterpillar Inc.) ja Land Rover -älypuhelimille ja näihin liittyville oheistuotteille.

Bullitt Groupin pääkonttori on Readingissä Englannissa. Yrityksellä on lisäksi toimistot Taipeissa (Taiwan), Shenzhenissä (Kiina) ja New Yorkissa (USA). www.bullitt-group.com