Dynamics NAV -liiketoiminta siivitti EmCen kasvua

Taloushallinnon ohjelmistopalveluyhtiö EmCe Solution Partnerin  konserniliikevaihto kasvoi viime vuonna 8,5 prosenttia edellisvuodesta 7,7, miljoonaan euroon. Yhtiön tulos verojen jälkeen ponnahti edellisvuoden 452 000 eurosta 593 000 euroon.

Taloushallinnon ohjelmistopalveluyhtiö EmCe-konsernin liikevaihto oli 7,7 miljoonaa euroa vuonna 2016. Liikevaihdon kasvu edelliseen tilivuoteen nähden oli 600 000 euroa. Yhtiön tulos verojen jälkeen kasvoi 31 prosenttia 593 000 euroon, kun se vuotta aiemmin oli 452 000 euroa.

EmCen Microsoft Dynamics NAV -liiketoiminnassa yhtiöllä on takanaan ennätysvuosi.

“Yksi asia ylitse muiden ja merkittävin muutos tapahtui erp-liiketoiminnassamme. Viime vuonna se kannatteli tulostamme. Saimme uusia suuria asiakkuuksia, ja uskottavuutemme markkinoilla on lisääntynyt näiden merkittävien asiakkuuksien myötä entisestään. Lisäksi Suomi Oy:ssa on selkeästi nähty ja nähtävissä nousun merkit. Näyttää siltä, että ainakin osalla asiakkaistamme menee todella hyvin”, EmCen toimitusjohtaja Markus Backlund kertoo.

Alkaneelle vuodelle toimitusjohtaja Backlund odottaa yli kahdeksan miljoonan euron liikevaihtoa.

Tilitoimistot tarvitsevat yhä ihmisiä

Yhtiö julkisti vuoden alussa uuden taloushallinnon EmCe 365 -verkkopalvelun, joka täydentyy syksyn 2017 aikana uusilla ominaisuuksilla. EmCen taloushallinnon liiketoimintaa Backlund kuvailee vakaaksi.

“Kehitämme sitä aktiivisesti, ja se käy ja kukkuu tasaisesti. Yleinen kehityssuunta taloushallinnossa on se, että tekeminen siirtyy tulevaisuudessa yhä enemmän loppukäyttäjän näppäimistölle. Automaatio tulee kaikkialle, mutta ei niin nopeasti kuin villeimmissä visioissa on esitetty. Rutiininomaiset asiat toki siirtyvät koneiden hoidettaviksi, mutta tilitoimistoissa tarvitaan yhä pitkään ihmisten panostusta”, Backlund arvioi.

EmCessä työskenteli tilikauden 2016 lopussa 61 henkilöä. Yhtiö jakaa 10 prosenttia operatiivisesta tuloksestaan takaisin henkilökunnalle. EmCellä on kaiken kaikkiaan noin 1400 asiakasta.

Suomalainen EmCe Solution Partner Oy toimittaa pk-yrityksille talous-, palkkahallinto- sekä toiminnanohjausjärjestelmiä. EmCe Taloushallinto ja EmCe Palkkahallinto -ratkaisut perustuvat yhtiön omaan tuotekehitykseen. EmCe on myös yksi Suomen suurimmista Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmän jälleenmyyjistä. Se on toimittanut Dynamics NAV -ratkaisun jo yli sadalle yritykselle sekä Suomessa että ulkomailla. EmCe myös jälleenmyy Baswaren laskutusautomaatiotuotteita asiakkaille.

EmCe Solution Partner Oy, toimitusjohtaja Markus Backlund

markus.backlund@emce.fi, puh. +358 40 552 0900