Energia- ja kustannustehokkaat valaisinratkaisut ammattilaisille

LEDVANCE tuo markkinoille ammattilaisille suunnatun LEDVANCE® LED -valaisinsarjan. Yli 60 erillisestä valaisimesta koostuva sarja edustaa pitkää käyttöikää, energiatehokkuutta, pelkistettyä muotoilua ja erityisesti vaivatonta asentamista. LEDVANCE on Osramista 1. heinäkuuta itsenäiseksi yritykseksi eriytynyt uusi valaistusalan yritys.

Julkisissa tiloissa, kuten hotellien auloissa, myymälöissä tai varastotiloissa, oikea valaistus on tärkeässä roolissa esimerkiksi viihtyvyyden ja työturvallisuuden kannalta. LEDVANCE® LED - valaisimista löytyy oikea valaisin jokaisen käyttökohteen ehdoilla – energia- ja kustannustehokkaasti. Ammattilaisille suunnatut LEDVANCE® LED -valaisimet koostuvat kahdeksasta erillisestä tuoteperheestä: Downlight, Spot, Damp Proof, Linear, High Bay, Panel, Surface Circular ja Floodlight.

Tuoteperheisiin kuuluu yhteensä 60 valaisinta, jotka ovat kaikki suunniteltu toteuttamaan parasta mahdollista tehokkuutta aina 200 wattiin asti. Valaisimien käyttöikä on jopa 50 000 tuntia ja niillä kaikilla on erinomainen hinta-laatusuhde. Uudet valaisimet ovat saatavilla heinäkuusta 2016 lähtien.

Energiatehokas LED-vaihtoehto kaikkiin kohteisiin

LEDVANCE® Downlight LED -alasvalojen tuoteperheeseen kuuluu kuusi eri valaisinmallia kahdella eri teholla. Uutuusvalaisimet korvaavat perinteiset yksikantaloistelamppu-alasvalot. Verrattuna perinteisiin lamppuihin uudet Downlight LED -alasvalot tarjoavat 60 prosentin energiasäästön ja niiden käyttöikä on jopa 30 000 tuntia. Ledvance® Downlight LED -alasvalot sopivat esimerkiksi porraskäytäviin, auloihin ja kauppoihin.

LEDVANCE® Spot LED -alasvalot on helppo yhdistää Downlight-tuoteperheen valaisimien kanssa yhtenäisen muotoilun ansiosta. Spot LED -alasvalot korvaavat halogeenialasvalot ja ne

tarjoavat jopa 90 prosentin energiasäästön perinteisiin lamppuihin verrattuna. Niiden jopa 30 000 tunnin käyttöikä on merkittävästi pidempi kuin perinteisillä lampuilla. Tuoteperheeseen kuuluu kuusi eri valaisinmallia neljällä eri teholla. Spot LED -alasvaloissa on kestävä alumiinirunko, korkealaatuinen PMMA-linssi sekä jopa IP65-luokitus. Suositeltuja käyttökohteita ovat esimerkiksi hotellihuoneet, kylpyhuoneet sekä baarit ja ravintolat. Molempien alasvalojen asentaminen on helppoa ja nopeaa, sillä se vaatii vain pyöreän asennusaukon sisäkattoon. Laadukkaiden materiaalien ansiosta sekä Downlight- että Spot – alasvaloilla on kolmen vuoden takuu.

LEDVANCE® Damp Proof LED -valaisimien tuoteperheeseen kuuluu kuusi eri valaisinmallia neljällä eri teholla, jotka ovat kaikki IP65-luokiteltuja. Valaisin on saatavilla varustettuna vaihdettavalla LED- valoputkella tai ilman led-valoputkea, joka mahdollistaa led-valoputken valinnan kohteen mukaan. Polykarbonaatti-muovista valmistettu runko ja kupu sekä ruostumattomasta teräksestä valmistetut kiinnikkeet tekevät niistä ihanteellisen vaihtoehdon kestävyyttä vaativiin käyttökohteisiin, kuten autotalleihin, parkkihalleihin ja kellareihin. Laaja avauskulma takaa tasaisen valaistuksen. Damp Proof LED -valaisimien käyttö tarjoaa 55 prosentin energiasäästön verrattuna valaisimiin perinteisillä lampuilla ja niillä on viiden vuoden takuu.

LEDVANCE® Linear LED -listavalaisimien tuoteperheeseen kuuluu 12 eri valaisinmallia kuudella eri teholla. Suositeltuja käyttökohteita ovat esimerkiksi käytävät ja epäsuorat valaistuskohteet, kuten kaappien alaosat. Linear LED -valaisimet tarjoavat jopa 90 prosentin energiasäästön verrattuna valaisimiin perinteisillä lampuilla.

LEDVANCE® High Bay LED –syväsäteilijöiden tuoteperheeseen kuuluu kaksi eri valaisinmallia kahdella eri teholla. Ne korvaavat perinteiset HQL-elohopeahöyrylamput tarjoten 50 prosentin energiasäästön. Valaisimet on varustettu kestävällä alumiinirungolla ja kestävillä muovilinsseillä. Syväsäteilijät sopivat käytettäväksi esimerkiksi korkeiden tilojen yleisvalaistuksessa tai varastorakennuksissa. High Bay LED –syväsäteilijöillä on viiden vuoden takuu.

LEDVANCE® Panel LED –paneelivalaisimien tuoteperheeseen kuuluu 13 eri valaisinmallia kolmella eri teholla. Ne korvaavat perinteiset moduulivalaisimet tarjoten 50 prosentin energiasäästön verrattuna perinteisiin lamppuihin. Erittäin ohut alumiinirunko ja opaalidiffuusori takaavat tasaisen valaistuksen. Valaisimia on saatavilla myös UGR

LEDVANCE® Floodlight LED –valonheittimien tuoteperheeseen kuuluu seitsemän eri valaisinmallia viidellä eri teholla. Ne korvaavat perinteiset halogeenivalonheittimet tarjoten jopa 90 prosentin energiasäästön. Floodlight LED –valonheittimet ovat IP65-luokiteltuja ja tarkoitettu ulkokäyttöön. Ne ovat varustettu lasisuojuksilla sekä alumiini- tai muovikotelolla. Suositeltuja käyttökohteita ovat esimerkiksi asuinalueet, rakennusten julkisivut ja pysäköintialueet. Valonheittimille myönnetään jopa viiden vuoden takuu.

LEDVANCE® Surface Circular pyöreiden pinta-asennettavien LED –valaisimien

tuoteperheeseen kuuluu kuusi eri valaisinmallia kahdella eri teholla. Ne korvaavat pinta- asennetut loistevalaisimet tarjoten jopa 55 prosentin energiasäästön verrattuna perinteisiin lamppuihin. Valaisimet ovat roisketiiviitä ja niiden iskunkestävyysluokka on IK03. Ne ovat saatavilla myös liike- ja päivänvalotunnistimella. Suositeltuja käyttökohteita ovat esimerkiksi porraskäytävät, eteishallit ja kylpyhuoneet. Valaisimilla on kolmen vuoden takuu.

Lisätiedot ja kuvat:

Kai Pietilä, LEDVANCE Oy Sähköposti: k.pietila@ledvance.com Puhelin: (09) 7422 3318 www.ledvance.fi

Lotta Knopp, LEDVANCE Oy Sähköposti: l.knopp@ledvance.com Puhelin: (09) 7422 3347 www.ledvance.fi

LEDVANCE on maailman johtava innovatiivisten valaistustuotteiden ja kodin älykkäiden valaistusratkaisujen (Smart Home) toimittaja. Ledvancen juuret ovat Osramin perinteisessä valaistusliiketoiminnassa, josta Ledvance eriytyi uudeksi itsenäiseksi valaistusalan yritykseksi 1. heinäkuuta. Uusi yhtiö yhdistää perinteisen yleisvalaistuksen ja tulevaisuuden valaistusteknologian.