EXOGEN® Ultrasound – ultraäänilaite on  ei-invasiivinen hoitomuoto, joka tukee luun murtuman paranemista

EXOGEN Ultrasound – ultraäänilaite on  Bioventuksen valmistama.

EXOGEN:

• Käyttää turvallista ja tehokasta matalataajuista ultraääniaaltoa stimuloimaan kehon luonnollista paranemisprosessia1.
  • Parantaa 86 prosenttia luutumattomista murtumista, jotka eivät parane itsekseen2.
  • Parantaa 38 prosenttia nopeammin tuoreita murtumia3,4.

EXOGEN on virallisesti hyväksytty itsehoitolaite yli 18-vuotiaille potilaille, joilla on normaalisti kehittynyt luusto. Se on tarkoitettu ei-invasiiviseen luun murtumien hoitoon (pois lukien selkäranka ja kallo):

• Viivästynyt luutuminen
  • Luutumattomuus
  • Rasitusmurtumat
  • Nivelliitosten hoito
  • Tuoreen murtuman luutumisen nopeuttaminen
  • Osteotomian jälkeinen hoito
  • Luunsiirron jälkeinen hoito

Potilailla tehtyjen tutkimusten mukaan EXOGEN nopeutti luun murtuman parantumista värttinäluussa jopa 37 päivällä ja sääriluussa 58 päivällä3,4.

89 prosenttia potilaista, joilla oli ollut korkeaenergisiä murtumia, raportoivat parantumisesta, kun murtumaa on hoidettu EXOGEN-laitteella5.

Ison-Britannian National Institute for Health and Care Excellence (NICE) –instituutti suosittelee EXOGEN-hoitoa murtumiin, jotka eivät ole parantuneet yhdeksässä kuukaudessa6.

EXOGEN-laite sisältää:

• Sisäänrakennettu hoidonseurantakalenteri
  • Potilaan hoitohistoria
  • EXOGEN CONNECTS* –sovellus, joka helpottaa hoidon seuraamista
    • o   Ilmainen sovellus on saatavilla iTunesin App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta, sisältäen:
      • §  Hoitomuistutukset
      • §  Tietoa luun parantumisesta
      • §  Opastusvideoita EXOGENIN käyttöön
      • §  Asiakastuen

*Saatavilla vain Yhdysvalloissa, Saksassa ja Isossa-Britanniassa.

Lähteet:

1. Azuma Y, Ito M, Harada Y, Takagi H, Ohta T, Jingushi S. Low-intensity pulsed ultrasound accelerates rat femoral fracture healing by acting on the various cellular reactions in the fracture callus. J Bone Miner Res. 2001;16(4):671-680.

2. Nolte PA, van der Krans A, Patka P, Janssen IM, Ryaby JP, Albers GH Low-intensity pulsed ultrasound in the treatment of non-unions. J Trauma. 2001;51(4):693−703.

3. Heckman JD, Ryaby JP, McCabe J, Frey JJ, Kilcoyne RF Acceleration of tibial fracture-healing by non-invasive, low intensity pulsed ultrasound. J Bone Joint Surg [Am].

1994;76(1):26−34.

4. Kristiansen TK, Ryaby JP, McCabe J, Frey JJ, Roe LR Accelerated healing of distal radial fractures with the use of specific, low-intensity ultrasound. A multicenter, prospective, randomized, double-blind, placebo controlled study. J Bone Joint Surg [Am]. 1997;79(7):961−973.

5. Lerner A, Stein H, Soudry M. Compound high-energy limb fractures with delayed union: our experience with adjuvant ultrasound stimulation (EXOGEN). Ultrasonics. 2004;42(1):915-917.

6. NICE. EXOGEN ultrasound bone healing system for long bone fractures with non-union or delayed healing, January 2013.

Medialle:

Thomas Hill (englanniksi)

Director of Corporate Communications

Bioventus

+1 919-474-6715

thomas.hill@bioventusglobal.com

Berdine Vonk (englanniksi)

berdine.vonk@bioventusglobal.com

EXOGENIN käyttöaiheiden yhteenveto:

EXOGEN on tarkoitettu ei-invasiiviseen luuvaurioiden hoitoon (pois lukien selkäranka ja kallo), mukaan lukien viivästyneen luutumisen, luutumattomuuden† , rasitusmurtumien ja nivelliitosten hoito. EXOGEN on myös tarkoitettu tuoreen murtuman luutumisen nopeuttamiseen, osteotomian jälkeiseen hoitoon, luunsiirron jälkeiseen hoitoon ja kun luun muodostumisessa on häiritseviä tekijöitä. EXOGEN-laitteelle ei ole tiedossa olevia kontraindikaatioita. Turvallisuutta ja tehokkuutta ei ole vahvistettu henkilöille, joiden luusto ei ole täysin kehittynyt, raskaana oleville tai imettäville naisille, potilaille, joilla on sydäntahdistimia, luusyövästä johtuville murtumille tai potilaille, joiden verenkierto on heikkoa tai joilla on hyytymisongelmia. Jotkut potilaat saattava olla herkkiä ultraäänigeelille. Täydelliset säännöstenmukaiset tiedot löytyvät sivulta www.exogen.com.

Luun ei katsota luutuneen kun murtumakohdassa ei näy selkeitä merkkejä paranemisen edistymisestä.

Bioventus lyhyesti:

Bioventus LLC on ortopediseen bioteknologiaan erikoistunut yritys, joka toimittaa kliinisesti testattuja, kustannustehokkaita hoitotuotteita, jotka auttavat potilaiden nopeaa ja turvallista parantumista. Bioventusin tavoite on auttaa potilaat takaisin aktiiviseen elämään. Bioventusilta löytyy kaksi eri tuotevalikoimaa bio-ortopediaan: Bioventus Active Healing Therapies ja Bioventus Surgical. Nämä yhdessä tekevät Bioventusista globaalin markkinajohtajan aktiivisessa ortopedisessä parantamisessa. Bioventus on lääkäreiden luotettu kumppani ympäri maailman vahvan sitoutumisen ansiosta huippuluokan laatuvaatimuksiin, todistuspohjaiseen lääketieteeseen ja vahvoihin eettisiin toimintatapoihin.