Finnkino avaa 15. elokuvateatterinsa Lappeenrantaan 30.9.

Finnkino avaa keskiviikkona 30. syyskuuta Lappeenrantaan IsoKristiina-kauppakeskukseen järjestyksessä 15. elokuvateatterinsa Suomessa. Neljällä salilla ja modernilla 4K-tekniikalla varusteltu Finnkino Strand lupaa lappeenrantalaisille ennennäkemättömiä, korkealaatuisia elokuvaelämyksiä. Uuden elokuvateatterin jokaisessa salissa on porrastettu katsomo, ylelliset ja leveät leffapenkit isoine jalkatiloineen sekä hulppeat valkokankaat - isoimmassa salissa yli 100 m2.

– Olen todella ylpeä saadessani avata Finnkinon viidennentoista elokuvateatterin Lappeenrantaan. Lappeenranta on paitsi vahva ja vireä yliopistokaupunki, myös Finnkinolle strateginen avaus Itä-Suomen alueella, sanoo Finnkinossa keväällä toimitusjohtajana aloittanut Veronica Lindholm.

Tavoitteenamme on olla Euroopan intohimoisin, luovin ja houkuttelevin elokuvateatteriketju ja se näkyy myös Lappeenrannassa, jossa olemme panostaneet erityisesti asiakaskokemukseen. Tarjoamme Lappeenrantalaisille entistä laajemman elokuvatarjonnan entistä paremmissa puitteissa.

Ylellisyyttä ja huippuluokan tekniikkaa

Finnkino Strandin kaikki neljä salia on varusteltu uusimmalla 4K-tekniikalla, mikä takaa entistä tarkemman ja terävämmän kuvanlaadun sekä intensiivisemmän elokuvaelämyksen. Kaikissa saleissa on myös korkeatasoinen 7.1-kanavainen äänentoistojärjestelmä. Ensiluokkaisen elokuvaelämyksen viimeisen silauksen tuovat porrastettu katsomo, ylelliset ja leveät leffapenkit, tilavat jalkatilat sekä hulppean kokoiset valkokankaat - isoimmassa salissa yli 100 neliötä.

– Finnkinon kaltaista toimijaa on kaivattu Lappeenrantaan jo pitkään ja toivotammekin nyt vihdoin lappeenrantalaiset tervetulleeksi Finnkino Strandiin. Näillä penkeillä on tarkoitus viihtyä ja nauttia, nauraa ja itkeä sekä jakaa unohtumattomia elämyksiä ystäviensä kanssa. Tavoitteenamme on rakentaa Finnkino Strandista kaupunkiolohuone, jonne kuka tahansa voi tulla viihtymään, kertoo Malla Sévon, lappeenrannasta kotoisin oleva Finnkino Strandin teatteripäällikkö.

Elokuvateatteri työllistää alkuun yhdeksän henkilöä ja paikallisuutta tuetaan mahdollisimman paljon; catering-yritys ja siivouspalvelut ovat lappeenrantalaisia. Nimensä elokuvateatteri sai yleisökilpailun kautta ja Strand-nimeen päädyttiin muun muassa viittauksena Lappeenrannan ruotsinkieliseen nimeen Villmanstrand. Strand on Finnkinon elokuvakeskuksista ensimmäinen kokonaan 4K-tekniikalla varustettu teatteri.

Painokelpoisia kuvia uudesta Finnkino Strandista voi ladata täältä: http://we.tl/qoQzCofIl9.

Veronica Lindholm, toimitusjohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 676 3443, sähköposti:
veronica.lindholm@finnkino.fi

Malla Sévon, teatteripäällikkö, Finnkino Strand
puh.
040 184 9177, sähköposti: malla.sevon@finnkino.fi

Finnkino on Suomen suurin elokuvateatteriketju, joka myös maahantuo ja levittää elokuvia. Finnkino toimii yhdellätoista paikkakunnalla, joissa on yhteensä 15 elokuvateatteria ja 100 salia. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier.

www.finnkino.fi || www.nordiccinemagroup.com