Finnkino avaa Pohjois-Euroopan ensimmäisen täyslaser-elokuvateatterikeskuksen Espoon Iso Omenaan

Pohjois-Euroopan ensimmäinen täyslaser-elokuvateatterikeskus Finnkino Omena avaa ovensa yleisölle kauppakeskus Iso Omenassa Espoossa 20. huhtikuuta. Uuden elokuvateatterin kaikissa seitsemässä salissa on huippuluokan laserprojektori ja täysin uudenlainen 3D-esitystekniikka. Lanseerauksen myötä Finnkino esittelee myös uuden ja ylellisen Lounge-salikonseptin, jossa ensiluokkaisen audiovisuaalisen tekniikan ja motorisoitujen luksuspenkkien lisäksi henkilökohtainen palvelu on avainasemassa. Näiden lisäksi asiakkaita hemmotellaan Espoossa myös laajentuvalla ohjelmistolla ja näytösmäärillä.

Finnkinon tavoitteena on olla Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä, mistä Espoon Iso Omenaan avautuva Finnkino Omena toimii hyvänä osoituksena. Uuden aikakauden elokuvateatteri toimii jatkumona Finnkinon pitkäjänteiselle elokuvateattereiden ja -palveluiden kehittämistyölle.

– Olemme todella iloisia ja ylpeitä siitä, että avaamme Suomeen Pohjois-Euroopan ensimmäisen täyslaser-elokuvateatterikeskuksen. Finnkino Omenan kaikissa saleissa on Barcon korkealaatuiset laserprojektorit, jotka mahdollistavat elokuvien esittämisen täysin uudenlaisella 3D-teknologialla, sanoo Finnkino Oy:n toimitusjohtaja Veronica Lindholm.

Finnkino Omenaan tulee myös Suomen toinen Scape-sali, jossa Barcon lippulaivalaserprojektori, maailman johtava Dolby Atmos -äänentoisto sekä italialaiset ylelliset penkit luovat elämyksellisen elokuvateatterikeskuksen ytimen.

– Yhdistämällä Barcon lasertekniikan menestyvään Scape-konseptiin, Finnkino ja Nordic Cinema Group toimivat varhaisen uudistajan roolissa. Finnkino toimii jälleen edelläkävijänä viemällä laserin hyötyjä kaikille Finnkino Omenan elokuvakankaille. Näin elokuvakävijät saavat nauttia ensiluokkaisesta kuvanlaadusta kaikissa saleissa Finnkino Omenassa, kommentoi Stijn Henderickx, Barcon teattereiden varapresidentti.

Myös Dolby jatkaa innolla yhteistyötä Finnkinon kanssa ja tuo jatkossakin elämyksiä Suomen elokuvateatterikävijöille.

– Dolby Atmos välittää elämänmakuisia ääniä, jotka täyttävät ympäristön uskomattomalla kirkkaudella ja syvyydellä, sanoo Fritz Deininger, teatteritoiminnan vanhempi aluejohtaja, Euroopan, Lähi-idän, Afrikan ja Intian Dolby Laboratorioista.

Finnkino Lounge -salissa kaikki on ylellistä

Finnkino Omenan myötä Finnkino lanseeraa uuden premiumkonseptin: Finnkino Loungen. Intiimin 28-paikkaisen Lounge-luksussalin tavoitteena on hemmotella asiakasta eri tavoin. Lounge-salin muhkeat penkit ovat entistä leveämmät ja motorisoitujen penkkien asentoa voi säätää itselleen sopivaksi. Jokaisella penkillä on oma pöytä, johon henkilökunta tuo etukäteen tilatut leffaeväät. Salissa on myös narikka Lounge-asiakkaita varten.

– Finnkino Lounge -salin ensiluokkaisesta tekniikasta vastaa Barcon laserprojektori ja kotimainen maailmanluokan Genelec-äänentoisto. Lounge-leffalipun hankkineet pääsevät myös nauttimaan pidemmästä ilmaisesta pysäköinnistä, jolloin leffan jälkeen ehtii vielä vaikkapa illalliselle kauppakeskuksen puolelle, kertoo Lindholm.

Tervetuloa After work -lasilliselle Finnkino Omenaan!

Finnkino laajentaa palveluvalikoimaansa tuomalla leffakävijöille uudet leffasynttäri- ja after work -palvelut ja uutuutena leffaeväiksi muun muassa lämpimät nachot lisukkeineen. Uutuuspalveluiden tavoitteena on elokuvaelämyksen kehittäminen ja asiakkaiden palveleminen entistäkin paremmin.

– Olemme innoissamme siitä, että voimme jatkossa tarjota perjantaisin after work –mahdollisuuden asiakkaillemme Finnkino Omenassa. Elokuvateatterin aulatilassa on merkitty anniskelualue, jossa voi nauttia lasillisen ennen elokuvaa tai vaikka Event Cinema -näytökseen menoa. Lain mukaan alkoholin nauttiminen ei ole sallittua elokuvasaleissa, joissa katsomo on porrastettu parhaan mahdollisen katselukulman varmistamiseksi kuten Finnkinossa, Lindholm täsmentää.

Elokuvanäytösten vuosittainen lukumäärä enemmän kuin tuplaantuu

Vanhaan elokuvateatteriin verrattuna uuden Finnkino Omenan salien määrä tuplaantuu kolmesta salista seitsemään. Asiakaspaikkoja uudessa Finnkino Omenassa on yhteensä 847. Myös elokuvien näytösmäärät vuositasolla yli kaksinkertaistuvat 4 000 näytöksestä 9 000 näytökseen. Samalla ohjelmisto laajenee aikaisemmasta 90 elokuvasta 150 elokuvaan.

Esteettömyys on kiinteä osa Finnkinon strategiaa, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuisia elokuvapalveluita kaikille suomalaisille. Finnkino Omenassa kaikissa saleissa on induktiosilmukat ja entistä leveämmät pyörätuolipaikat. Elokuvateatterissa kulkeminen pyörätuolilla on vaivatonta hissin ansiosta. Salien portaissa on kaksoiskäsijohteet, joista toinen on alempana lasten korkeudella, jotta perheen pienimmätkin pääsevät helposti saliin, Lindholm kertoo.

Uuden aikakauden Finnkino Omena avaa ovensa yleisölle torstaina 20. huhtikuuta.

Veronica Lindholm, toimitusjohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 676 3443, sähköposti: veronica.lindholm@finnkino.fi

Kalle Peltola, markkinointi- ja myyntijohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 359 3194, sähköposti: kalle.peltola@finnkino.fi

Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa 14 teatteria 11 paikkakunnalla. Vuonna 2016 teattereissa kävi lähes 6 miljoonaa katsojaa. Baltiassa Finnkino toimii Forum Cinemas -brändillä. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier. Konsernilla on teattereita Suomen, Viron, Liettuan ja Latvian lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. Tammikuussa 2017 amerikkalainen maailman johtava elokuvateatteriketju AMC ilmoitti ostavansaNCG:n. Kauppa on EU:n käsittelyssä ja odottaa viranomaisten vahvistusta.

www.finnkino.fi || www.nordiccinemagroup.com