Kauppakeskus Jumbon johtaja Esa Mattila kiinteistövarainhoitoyhtiö Cornerstone Suomen palvelukseen

KTM, Esa Mattila vastaa Helsingin Kampin, Rovaniemen Revontuli ja Lappeenrannan Galleria kauppakeskusten kaupallisesta johtamisesta ja kehittämisestä

Yksi maailman suurimmista kiinteistövarainhoitoyhtiöistä Cornerstone Real Estate Advisers (Cornerstone) vahvistaa Suomen johtoaan, kun KTM Esa Mattila (35) aloittaa yhtiön palveluksessa tittelillä Director, Asset Management Finland. Mattila vastaa Cornerstonen hallinnoimien Helsingin Kampin, Rovaniemen Revontuli ja Lappeenrannan Galleria kauppakeskusten kaupallisesta johtamisesta ja kehittämisestä. Mattila raportoi uudessa tehtävässään Cornerstonen Suomen maajohtajalle Tuomas Sahille.

Mattila on kokenut vähittäiskaupan ja kauppakeskustoimialan johtaja. Hän siirtyy Cornerstoneen kiinteistökehitysyhtiö Realprojekti Oy:stä, jossa hän toimi Vantaalla sijaitsevan kauppakeskus Jumbon kauppakeskusjohtajana. Ennen Realprojektia hän työskenteli mm. kauppakeskuspäällikkönä kiinteistösijoitusyhtiö Cityconissa ja tavaratalojohtajana Keskon K-citymarket -ketjussa.

”Olemme todella tyytyväisiä, että Cornerstonen organisaatio vahvistuu Esan kaltaisella kokeneella kauppakeskusalan osaajalla. Hänen tehtävänään on yhdessä muun tiimin kanssa tehdä kauppakeskuksistamme entistäkin menestyksekkäämpiä ja vaikuttavampia kauppapaikkoja omilla talousalueillaan,” sanoo Cornerstonen Suomen maajohtaja Tuomas Sahi.

”Cornerstone on kiinteistösijoitustoimialan kansainvälistä huippua, joten itselleni on hieno haaste siirtyä osaksi tätä tiimiä. Jokainen Cornerstonen hallinnoima kauppakeskuskohde menestyy erinomaisesti omilla vaikutusalueillaan. Tämä on osoitus erinomaisista kohteista sekä hyvin johdetusta toiminnasta että hyvistä kumppaneista kauppakeskusten liiketiloissa. Odotan innolla, että voin aloittaa kauppakeskusten kehitystyön yhteistyössä heidän kanssaan,” sanoo Esa Mattila.

Cornerstone hallinnoi Cornerstone Nordic Retail Fund -rahastoa, joka on sijoittanut Pohjoismaisiin kaupanalan kiinteistöihin mukaan lukien Kampin kauppakeskus, Rovaniemen Revontuli ja Lappeenrannan Galleria.

Kauppakeskus Kamppi on Helsingin keskustan suurin kauppakeskus. Kampissa on noin 35 000 neliömetriä vuokrattavaa liiketilaa kuudessa kerroksessa ja sen vuotuinen kävijämäärä on 35 miljoonaa. Kauppakeskus Revontuli on Rovaniemen johtava kauppakeskus, joka sijaitsee suoraan valtatie E 4:n päällä. Revontulen vuokrattava ala on yhteensä 21 000 neliömetriä ja vuotuinen kävijämäärä on 3,1 miljoonaa. Kauppakeskus Galleria sijaitsee aivan Lappeenrannan keskustassa ja on talousalueensa johtavia kauppakeskuksia. Gallerian vuokrattava ala on yhteensä 12 300 neliömetriä ja vuotuinen kävijämäärä on 1,7 miljoonaa.

Tuomas Sahi, maajohtaja, Cornerstone Real Estate Advisers

Sähköposti: tsahi@cornerstoneadvisers.com

Esa Mattila, Director, Asset Management Finland, Cornerstone Real Estate Advisers

Puhelin: 050 3373263