Kesätöitä tarjolla heti 100 nuorelle rakennustyömailla - vielä ehtii saada kesätöitä

Rakennusalan työvoimavuokraukseen keskittynyt teknologiayhtiö Bolt.Works kertoo, että sen asiakasyrityksissä olisi nuorille tarjolla heti 100 kesätyöpaikkaa rakennustyömailla eri puolilla Suomea.

”Moni nuori saattaa ajatella, että kesätyöpaikkojen haku meni ohi jo, mutta vielä ehtii saada työtä kesäksi. Kesä on sesonkiaikaa rakennuksilla, joten työtä olisi tarjolla monelle nuorelle – pelkästään meidän kautta sadalle. Kokemusta ei tarvita, vaan ahkeruutta ja halua tehdä työt hyvin”, sanoo Bolt.Worksin toimitusjohtaja Tommi Hämäläinen.

Rakennustyömailla on tällä hetkellä huutava pula työntekijöistä. Hämäläisen mukaan Bolt.Worksin asiakkailla on tällä hetkellä tarjolla työtä kaiken kaikkiaan 250 henkilölle. Eniten pulaa on edellä mainistuista aputyöntekijöistä, mutta myös maalareista, kirvesmiehistä, maa- ja vihertyöntekijöistä sekä talotekniikan ammattilaisista.

Tekoäly yhdistää työntekijät ja työnantajat

Bolt.Works on teknologiayhtiö, joka keskittyy työvoimanvälitykseen rakennusalalle. Bolt.Worksin kehittämä Bolt-mobiilipalvelu yhdistää työntekijän ja työnantajan nykyaikaisella ja joustavalla tavalla niin, että parhaat tekijät ja työnantajat löytävät tekoälyn avulla toisensa. Palvelu on täysin läpinäkyvä - sekä työntekijät että työn tilaajat voivat arvioida ja suositella toisiaan. Viiden tähden rakennustyöntekijä pystyy vaikuttamaan tuleviin töihinsä ja palkkaansa. Bolt.Works on välittänyt vuosien saatossa tuhansia työntekijöitä rakennusalalle ja pelkästään viime vuonna 700.

Bolt.Works aikoo muuttaa tekoälyn avulla työnvälityksen toimintamallit ja saavuttaa 100 miljoonan euron liikevaihdon vuonna 2023. Bolt.Works aloitti rakennusalan työntekijät ja yritykset yhdistävänä yrityksenä, mutta mukaan on tulossa useita uusia toimialoja kuluvan vuoden aikana. Yhtiön viime vuoden liikevaihto oli 9,2 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuoteen 51,5 %. Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen omistaa 20 prosenttia Bolt.Worksista.

Tommi Hämäläinen, toimitusjohtaja, Bolt.Works Oy

tommi.hamalainen@bolt.works