Kissojen maailmannäyttely kerää lokakuussa toista tuhatta kissaa Tampereelle

FIFen (Fédération Internationale Féline) vuosittainen kissojen maailmannäyttely järjestetään tänä vuonna Tampereella 27.–28. lokakuuta. Tampereelle odotetaan toista tuhatta kissaa omistajineen ensi sijassa Euroopasta. Näyttelyn järjestelyistä vastaa Suomen Kissaliitto ry ja työ tehdään pääasiassa vapaaehtoisvoimin. Ilmoittautuminen näyttelyyn on alkanut tänään ja päättyy 25. syyskuuta.

Kissojen maailmannäyttely järjestetään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa (TESC) lokakuun viimeisenä viikonloppuna 27.–28.10.2018. Maailmannäyttely on suurin Suomessa järjestetty kissanäyttely koskaan, sillä se kerää eri puolilta maailmaa yli 30 maasta toista tuhatta maailman kauneinta kissaa kilpailemaan kauneimman kissan tittelistä. Maailmannäyttelyyn voivat osallistua niin rotu- kuin kotikissat, jotka ovat aiemmin meritoituneet näyttelyissä.

– Tavoittelemme jopa toista tuhatta kissaa omistajineen Tampereelle lokakuun lopussa. Useimmilla on jo matkat ja majoitus järjestetty, vaikka ilmoittautuminen on alkanut vasta tänään. Odotamme runsaasti osallistuja Suomesta ja Euroopasta, jonka lisäksi maailmannäyttelyihin on perinteisesti matkattu myös kauempaa, esimerkiksi Brasiliasta ja Kiinasta, kertoo kissojen maailmannäyttelyn viestinnästä vastaava Outi Vallenius.

Näyttelyyn toivotaan myös runsaasti yleisöä, sillä Tampereen sijainti on keskeinen ja kissanäyttely edullinen retkikohde koko perheelle.

– Maailmannäyttely tarjoaa yleisölle harvinaisen tilaisuuden tutustua laajasti erilaisiin kissoihin ja rekisteröityneisiin kissakasvattajiin. Paikalla on neuvoja antamassa rotuyhdistyksiä sekä kissatarvikkeiden myyjiä. Tavoitteenamme on maailmannäyttelyn kautta edistää kissojen arvostusta ja parempaa kohtelua sekä edistää kissaharrastuksen leviämistä Suomessa, kertoo Vallenius.

Näyttely on auki yleisölle sekä lauantaina että sunnuntaina kello 10–18. Ennakkoon ostettavien päivälippujen hinnat ovat lapsilta (alle 16-vuotiaat) 6,50 ja aikuisilta 11,50 euroa. Kahden päivän lippu maksaa 16,50 euroa. Yleisölippuja voi ostaa ennakkoon Tiketin kautta osoitteessa: https://bit.ly/2Oq8cYW

Kissojen maailmannäyttely järjestettiin Suomessa edellisen kerran vuonna 2002.

Kuvia median käyttöön: https://bit.ly/2O08Aw8

Lisätietoja medialle:

Katerina Leino, p. 046 9696 590
Outi Vallenius, p. 045 138 2336

Sähköposti: ws18.info@kissaliitto.fi

www.ws2018.fi

Suomen Kissaliitto ry
Kissaliiton tarkoituksena on yhdistää, edistää ja valvoa rotukissojen kasvatustoimintaa ja ylläpitää yhtenäistä koko maan kattavaa rekisteriä rotukissoista. Toiminnan tavoitteena on edistää kissojen arvostusta ja parempaa kohtelua sekä edistää kissaharrastuksen leviämistä Suomessa. Vuonna 1975 perustettu liitto koostuu 13 rekisteröidystä rotukissayhdistyksestä, joissa on yli 7 000 jäsentä. Kissaliitto rekisteröi vuosittain lähes 5 000 rotukissaa ja lähes 100 uutta kasvattajanimeä. Kissaliitto edustaa suomalaista rotukissatoimintaa maailmalla ja kuuluu äänivaltaisena jäsenenä kansainväliseen kissaliittoon FIFeen.

FIFe World Winner Show 2018
Suomen Kissaliitto ry järjestää 27.–28.10.2018 Tampereella FIFen (Fédération Internationale Féline) vuosittaisen kissojen maailmannäyttelyn. Maailmannäyttelyyn odotetaan saapuvan maailman kauneimman kissan tittelistä kilpaileman jopa toista tuhatta kissaa ensi sijassa Euroopasta. Maailmannäyttely on avoinna yleisölle sekä lauantaina että sunnuntaina. Viime vuonna maailmannäyttely järjestettiin Hollannin Haagissa, jossa maailman kauneimman kissan palkinnon toi kotiin kolme suomalaista kissa. Kissojen maailmannäyttely järjestettiin Suomessa edellisen kerran vuonna 2002.

Pikafaktat

FIFen vuosittainen kissojen maailmannäyttely järjestetään tänä vuonna Tampereella 27.–28. lokakuuta. Tampereelle odotetaan toista tuhatta kissaa omistajineen ensi sijassa Euroopasta.
Tweettaa
Ilmoittautuminen näyttelyyn on alkanut tänään 1. elokuuta ja päättyy 25. syyskuuta.
Tweettaa