LASSI KURKIJÄRVI VETÄMÄÄN SOLITAN UUTTA LIIKETOIMINTAYKSIKKÖÄ

IT- ja media-alan vaikuttaja Lassi Kurkijärvi siirtyy vetämään Solitan uutta New Digital Services -yksikköä, joka keskittyy auttamaan digitalisoituvia yrityksiä luomaan uusia palvelu- ja liiketoimintamalleja. Kurkijärvi aloittaa uudessa tehtävässään ja Solitan johtoryhmän jäsenenä 1.1.2016.

Lassi Kurkijärvi palaa Suomeen Amsterdamista Hollannista, jossa hän perusti mm. konsultointiyrityksen Tidal Moven, jonka asiakkaina on useita Euroopan suurimmista pankeista, vakuutusyhtiöistä ja mediayhtiöistä. Hän toimi aiemmin Sanoman innovaatio- ja kehitysjohtajana, vastaten mm. SanomaLab -organisaatiosta, joka toimii Sanoman sisäisten startupien yrityshautomona. SanomaLab palkittiin INMA Global Innovation Awards 2015 -kilpailussa Euroopan parhaana yrityskulttuuria muuttavana ja uusia ideoita synnyttävänä hankkeena. Ennen muuttoaan Amsterdamiin hän vastasi Sanoman kansainvälisestä mobiili- ja tablet-kehityksestä.

”Lassi Kurkijärvi tuo asiakkaillemme vahvan ja kansainvälisen innovaatio-osaamisensa sekä muutosjohtamiskokemuksensa ansiosta uusia näkökulmia ja positiivista energiaa. Uuden yksikön tehtävänä on rakentaa asiakkaillemme täysin uudenlaisia digitaalisia palveluita hyödyntämällä uusimpia kehitysmenetelmiä. Olemme ylpeitä saadessamme Lassin tiimiin rakentamaan tuottavampaa, digitaalisempaa Suomea”, kommentoi toimitusjohtaja Jari Niska Solitalta.

“Viiden vuoden ulkomailla asumisen jälkeen on mahtavaa palata Suomeen ja liittyä Solitan kaltaiseen nopeasti kasvavaan yritykseen. Solita on yhdessä innostavien asiakkaidensa kanssa digitaalisen muutoksen ytimessä luomassa ihmisten elämää helpottavia palveluita ja tuotteita, ja synnyttämässä uutta liiketoimintaa. Monista niistä voi kasvaa myös todellisia kansallisia tai kansainvälisiä menestystarinoita. Kun vahva teknologinen osaaminen yhdistetään rohkeaan kulttuuriin, asiakkaiden tuntemiseen ja haluun uudistua, kaikki on mahdollista”, kommentoi Lassi Kurkijärvi.

Kurkijärvi toimii mentorina Rockstart-yrityshautomossa sekä Hollannin PWN-verkostossa, ja kuuluu suomalaisen mediayhtiö H-Townin perustajiin toimien edelleen yrityksen hallituksen jäsenenä. Hänet tunnetaan myös inspiroivana motivaatiopuhujana, jonka sydäntä lähellä ovat erityisesti aiheet lean startup -toiminta, yrityksen sisäinen yrittäjyys, uudet tavat luoda liiketoimintaa sekä ihmisten johtaminen osana digitalisaation liittyviä muutoshankkeita. Vapaa-ajallaan Kurkijärvi pyöräilee, juoksee ja viettää aikaa perheensä kanssa.

LISÄTIETOJA:
Jari Niska, CEO, Solita Oy, p. 040 524 6400
Lassi Kurkijärvi, Vice President, Solita Oy (1.1.2016 alkaen) p. +31 6 51 59 44 12, lassi@kurkijarvi.fi,
1.1.2016 alkaen lassi.kurkijarvi@solita.fi

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lassi
Twitter: twitter.com/lassi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 36,8 miljoonaa euroa. Solita työllistää lähes 400 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.