Maailman suosituin perunalastu Lay’s Suomeen

Ulkomaanmatkoilta tuttu perunalastu Lay’s saapuu vihdoin myös Suomeen. Lay’s perunalastuja on saatavissa neljää eri makua: perinteinen Salted, täyteläinen Sour Cream & Onion ja mausteiset Paprika ja Barbecue. Ohuen ja rapean lastun valmistukseen käytetään tuoretta perunaa, auringonkukkaöljyä ja maltillisesti suolaa. Maailman syödyin perunalastubrändi tulee kauppoihin marraskuun alussa.

Maailman suurimpiin ruoka- ja juomakonserneihin lukeutuva PepsiCo tuo Suomeen yhteistyössä Valora Trade Finlandin kanssa Lay’sin – maailman suosituimman perunalastubrändin.

– Tavoitteenamme on kasvattaa koko snacks-kategoriaa Suomessa tuomalla lippulaivatuotteemme Lay’s perunalastut Suomeen, PepsiCon viennistä vastaava Nils Wiegerinck sanoo.

– Kaupan edustajat ovat ottaneet vastaan tuotteemme hyvin ja uskomme, että myös kuluttajat ovat odottaneet Lay’sin saapumista Suomeen, Valora Trade Finlandin toimitusjohtaja Riku Lahdensuo kertoo.

Lay’s perunalastut edustavat ensiluokkaista makua ja korkeaa laatua

Lay’s perunalastujen ensiluokkainen, herkullinen maku ja korkea laatu ovat pitkäjänteisen tuotekehityksen tulos: tuoreet, viipaloidut perunat paistetaan auringonkukkaöljyssä ja maustetaan kevyesti suolalla. Lopputuloksena on kaunis, ohut, rapea ja kevyt perunalastu.

Suomessa Lay’s perunalastuja on saatavana neljää eri makua: perinteinen Salted, mausteiset Paprika ja Barbecue sekä suosikkimaku Sour Cream & Onion. Pussikoko on 175 grammaa, ja yhden pussin suositushinta on 1,79 euroa.

Lay’sin monipuolisiin makuvaihtoehtoihin on helppo tutustua valitsemalla kuuden kappaleen Lay’s multipakkaus, jossa suositut maut Salted, Barbecue ja Sour Cream & Onion ovat kätevissä 27,5 gramman pikkupusseissa. Pikkupussit sopivat maltilliseen snacksnälkään, vaihtelunhaluisille tai vaikka evääksi mukaan reppuun tai käsilaukkuun. Lay’s multipakkauksen suositushinta on 2,29 euroa.

Lay’s perunalastuja on myynnissä kaikissa hyvin varustelluissa päivittäistavarakaupoissa marraskuusta alkaen. Tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa vastaa Valora Trade Finland Oy.

PepsiCo ja Valora Trade Finland tuovat samanaikaisesti Suomeen myös nuorille suunnatut Doritos-snacksit sekä lapsiperheille tarkoitetut Bugles-maissisnacksit.

Lisätiedot, tuotekuvat ja tuotenäytteet:

Jonna Varhama, Viestintätoimisto Manifesto, p. 050 543 2926, jonna.varhama@manifesto.fi

PepsiCo on yksi maailman suurimpia ruoka- ja juomakonserneja. Konsernin pääbrändejä ovat Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay ja Pepsi Cola, jotka ovat kaikki kuuluisia brändejä maailmanlaajuisesti. Suomen markkinoilla yritys on ollut vuodesta 1968. PepsiCon Suomessa myytävät tuotteet ovat: Pepsi, Pepsi Max, 7UP, 7UP Free, Mountain Dew, Tropicana ja Quaker sekä uutuutena snackstuotteet Lay’s, Doritos ja Bugles. Tuotteiden jakelusta vastaa Hartwall, Valio ja Valora Trade Finland. www.pepsico.com

Valora Trade Finland on osa Valora-konsernia, joka on yksi Euroopan johtavia jakelijaorganisaatioita. Yritys toimii kansainvälisesti kahdeksalla markkina-alueella. Valoran osaaminen keskittyy päivittäistavarakaupan brändituotteisiin, joista Valora Trade Finlandin edustuksessa ovat muun muassa Heinz, Twinings, Barilla, Wasa, Kinder, Mentos ja ChupaChups.