Meltexin kotimaiset salaojaputket ja kaivot myyntiin Byggmaxiin

Byggmax on valinnut Meltex Oy Plasticsin salaojaputkien ja pihakaivojen toimittajaksi Suomessa. Uuraisilta lähtöisin olevan Meltex Oy Plasticsin tuotteet ovat suomalaista laatua suunnittelusta valmistukseen. Meltex Oy Plasticsin salaojaputket ja pihakaivot tulevat myyntiin kaikkiin Byggmax-myymälöihin kautta maan sekä verkkokauppaan.

Kotimaisen rakennustarvikkeita valmistavan Meltexin salaojaputket ja kaivot tulivat myyntiin Byggmax-myymälöihin kautta maan sekä Byggmaxin verkkokauppaan maaliskuusta alkaen. Meltexillä on Suomessa kuusi tuotantoyksikköä jotka sijaitsevat Jyväskylässä, Sipoossa, Kuhmoisissa ja Turussa. Tehtaiden ja tukkumyynnin lisäksi yrityksellä on kahdeksan omaa myymälää.

Meltexin tuotteiden laatu varmistetaan sekä oman laatukäsikirjan että VTT:n suorittaman ulkoisen laadunvalvonnan kautta.

– Suomalaisen Meltexin tuotteet täydentävät erinomaisesti koko ajan kasvavaa tuotevalikoimaamme ja palvelee niin ammattirakentajia kuin tee-se-itse-ihmisiäkin, kertoo Byggmaxin maajohtaja Aleksi Virkkunen.

Kotimaisten tuotteiden osuus kasvaa jatkuvasti Byggmaxin valikoimassa. Byggmaxin toiminta-ajatuksena on myydä laatua järkevään hintaan ja tätä periaatetta tukevat hyvin kotimaisten valmistajien tarvikkeet.

– Verkkokaupan kehittäminen on yksi strategisista päähankkeistamme ja Meltexin tuotteet tulevat myyntiin myös verkkokauppaan, sanoo Virkkunen.

Salaojajärjestelmä on välttämättömyys

Meltex Oy:n liiketoimintapäällikkö Jens Boe kertoo, että salaojat, kaivot ja vedenohjausjärjestelmät ovat talonrakennuksessa välttämättömiä, jotta sade- ja hulevedet saadaan ohjattua pois rakennuksen luota.

– Jokainen uusi rakennus on käytännössä rakennusmääräysten mukaan varustettava salaoja- ja sadevesijärjestelmillä. Lisäksi Suomessa on 600 000 omakotitaloa, joissa ei ole salaojia lainkaan tai ne ovat uusimisen tarpeessa, kertoo Meltexin liiketoimintapäällikkö Jens Boe.

– Etenkin 50-luvulla rakennetuissa taloissa ei välttämättä ole salaojia lainkaan. Seuranneilla 60- ja 70-luvuilla salaojituksia jo tehtiin, mutta valitettavan usein puutteellisesti ja nämä järjestelmät ovat usein tulleet jo tiensä päähän, eivätkä salaojat välttämättä toimi kunnolla. Ongelmia on ollut myös 80–90-luvuilla rakennetuissa taloissa, Boe jatkaa.

Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2014 suomalaisten asuinrakennusten rakennuskannasta erillisiä pientaloja oli 85 prosenttia*. Määrä on vieläkin suurempi, kun huomioidaan lisäksi kesämökit. Huolella kestävistä materiaaleista tehdyt salaojat ovat huomaamaton ja toimiva järjestelmä.

Meltexin tuotteissa yhdistyy toimintavarmuus ja helppous

Huolella kestävistä materiaaleista tehdyt salaojat ovat huomaamaton ja toimiva järjestelmä. Varminta on tarkistaa oman talon salaojituksen toimivuus ja ryhtyä tarvittaessa salaojien saneeraukseen

– Meltexin tuotteet on tehty mahdollisimman toimintavarmoiksi ja helpoiksi asentaa. Tärkeintä on valita laadukkaat tuotteet sekä huolehtia asianmukaisesta asennuksesta. Asennus edellyttää maanrakentamisessa käytettäviä koneita ja materiaaleja. Jos ne ovat hallussa, voi asennuksen tehdä myös itse, Boe ohjeistaa.

Salaojien ja pihakaivojen lisäksi Byggmax myy rakennustarvikkeita kuten puutavaraa, lattioita, kipsilevyjä, sementtiä, ikkunoita, ovia ja väriä sekä ammattilaisille että kotinikkareille. Byggmaxin liikeideana on tarjota asiakkailleen laadukkaita rakennustuotteita järkevään hintaan. Byggmaxilla on myymälät Espoossa, Jyväskylässä, Kangasalla, Lahdessa, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Porvoossa, Raisiossa, Seinäjoella. Turussa, Vaasassa ja Vantaalla.

*Lähde: http://www.stat.fi/til/rakke/2014/rakke_2014_2015-05-28_kat_002_fi.html

Aleksi Virkkunen, Suomen maajohtaja, puh. 040 137 7001, sähköposti: aleksi.virkkunen@byggmax.fi

Jens Boe, liiketoimintapäällikkö, Meltex Oy, puh. 020 777 0015, sähköposti: jens.boe@meltex.fi

Meltex Oy Plastics lyhyesti:

Meltex Oy Plastics perustettiin Uuraisille vuonna 1993. Muovisten peltosalaojaputkien valmistuksesta alkanut toiminta kasvoi hiljalleen ja alkoi kiihtyä 2000-luvun alkupuolella. Meltexistä on kasvanut valtakunnallisesti merkittävä, kotimainen rakennustarvikkeiden valmistaja ja toimittaja. Meltex Oy Plasticsin liikevaihto oli 63,6 miljoonaa euroa vuonna 2015. Yrityksellä on Jyväskylässä, Sipoossa, Kuhmoisissa ja Turussa kolme kaivotuotantoyksikköä ja kolme putkitehdasta. Meltex Oy Plasticsilla on lisäksi 25 hehtaaria varastoa ja se työllistää 180 työntekijää.

Byggmax lyhyesti

Vuonna 1993 perustettu rakennustarvikekauppaketju Byggmaxilla on 119 myymälää eri maissa: 76 myymälää Ruotsissa, 30 Norjassa ja 13 Suomessa. Byggmaxin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 4,1 miljardia kruunua (SEK) ja konserni jatkaa vahvaa kasvuaan. Byggmaxin liikeideana on tarjota laadukkaita rakennustarvikkeita järkevään hintaan. Kaikissa myymälöissä oleva ns. Drive In -kaista mahdollistaa erityisesti painavien tavaroiden lastaamisen suoraan autoon tai peräkärryyn, mikä tekee Byggmaxissa asioimisesta helppoa ja tehokasta. Byggmax on listautunut Tukholman pörssiin vuonna 2010. Lisätietoja: www.byggmax.fi

BYGGMAX – LAATUA JÄRKEVÄÄN HINTAAN