Pakkaskelit lähestyvät – iho tarvitsee öljyä

Syksyn viima ja talven pakkaset tuovat mukanaan monelle tutut kuivan ihon oireet. Kaunis iho myös talvikuukausien aikana edellyttää erityistä ihonhoitoa ja oikein valittuja ihonhoitotuotteita. Linolihappo auttaa huolehtimaan, että ihon luonnollinen suojakerros säilyisi myös sisäpuolelta ehjänä, mikä osaltaan estää kosteuden liiallisen haihtumisen ja ihon kuivumisen.

Kun lämpötila laskee, iho reagoi nopeasti tähän muutokseen muuttumalla kuivaksi, kutiavaksi ja jopa hilseileväksi. Tätä muutosta voi yrittää estää valitsemalla oikeanlaiset, ihoa suojaavat hoitotuotteet.

Vaihda ihonhoitotuotteet talveksi – oikeat ainesosat suojaavat ihoa kuivumiselta

–Kun ilma kylmenee, tärkeintä on muistaa vaihtaa ihovoide koostumukseltaan oikeaksi. Paras vaihtoehto on vesi-öljy –pohjainen emulsio, jossa öljy muodostaa ihon pinnalle suojaavan kerroksen ja suojaa näin ihoa kosteuden haihtumiselta ja kuivumiselta. Oikein kovilla pakkasilla, yli -25 astetta, edes oikea voide ei auta ihon suojaamisessa, vaan silloin pakkasilman kanssa kosketuksissa olevaa ihoa on suojattava esimerkiksi villahuivilla, kertoo Dr. Wolffin tutkimuslaitoksen tutkimuspäällikkö Dr. Reich.

Terve ja hyvin hoidettu iho muistuttaa rakenteeltaan kauniisti rakennettua tiiliseinää. Linolihappo on olennainen ainesosa terveessä ja kimmoisassa ihossa. Se vastaa siitä, että tiilien välissä oleva laasti on ehjä, jolloin epäpuhtaudet ja bakteerit eivät läpäise sitä, eikä kosteus pääse haihtumaan. Ihmisen keho ei pysty itse tuottamaan linolihappoa,  joten tarvitsemme sitä säännöllisesti samalla tavalla kuin vitamiineja, jotta iho pysyy terveenä.

Jos rakennetta vahvistavat, runsaasti linolihappoja sisältävät lipidit, ja kosteuttavat tekijät tuhoutuvat esimerkiksi liiallisen peseytymisen tai uimisen seurauksena tai jos niitä ei muodostu riittävästi, esimerkiksi ikääntyneessä tai atooppisessa ihossa, ihon suojakerros haurastuu. Tiiliseinän rikkoutumisesta seuraa kuiva, hilseilevä ja hauras iho ja siinä ilmenee herkästi tulehduksia, kutinaa ja ihottumaa.

–Kuivaan ja hilseilevään ihoon liittyy myös ulkonäköhuolia monella naisella. Esimerkiksi ohuet sukkahousut eivät peitä sääristä irtoavaa hilsettä, vaan se näkyy helposti läpi ja tarttuu vaatteisiin. Huolellinen ihon kosteutus taltuttaa kuitenkin tämän vaivan ja esimerkiksi tulevasta joulun juhlakaudesta on mahdollista nauttia huolettomin mielin, kommentoi Dr. Wolffin viestintäjohtaja Eva Gertz.

Saksalaisen lääke- ja kosmetiikkayrityksen Dr. Wolffin Linola-tuoteperheen tuotteet ovat tieteellisesti kehitetty erityisesti kuivan ihon hoitoon ja niiden reseptiikka pohjautuu linolihappoon. Linola Ihoemulsio on Saksan myydyin tuote kuivan ihon hoitoon ja myös monien lastenlääkärien suosittelema.

Lisätietoja Linolasta:

Eva Gertz, viestintäjohtaja, Dr. Wolff (suomeksi)

p. +49 171 2707 535, sähköposti: e.gertz@alcina.de

Kuva- ja tuotenäytepyynnöt:

Noora Orlimo, Viestintätoimisto Manifesto

p. 044 5174055, sähköposti: noora.orlimo@manifesto.fi

Dr. Wolff Gruppe on farmaseutti ja tohtori August Wolffin vuonna 1905 Bielefeldissä perustama yritys. Se on tänään yksi suurimmista keskikokoisista perheyrityksistä Saksan lääke- ja kosmetiikka-alalla ja yksi toimialansa sadasta johtavasta yrityksestä. Dr. Wolffilla on vahvaa tutkimusosaamista ja se on kotimarkkinoillaan tunnettu innovatiivisten ratkaisuiden kehittäjä. Dr. Wolffin liikevaihto on vuosittain noin 250 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on noin 500 työntekijää. Tuotanto ja hallinto sijaitsevat Bielefeldissä, tytäryhtiöitä on monessa Euroopan maassa sekä Aasiassa. Dr. Wolffin tuotemerkit Linola, Plantur 39 ja Vagisan ovat menestyneet hyvin myös Suomessa.