Solita avaa toimiston Göteborgiin

Teknologia-, strategia- ja designyritys Solita jatkaa kansainvälistymistään avaamalla toimiston Göteborgiin. Solitan Göteborgin toimisto aukeaa helmikuussa ja rekrytoinnit starttaavat välittömästi.

Solita aloitti toiminnan Ruotsissa vuonna 2017 avaamalla Tukholman toimiston. Yritys työllistää nyt yli 750 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Saksassa.

”Useat ruotsalaiset suuryritykset ovat jo valinneet meidät kumppanikseen matkallaan kohti dataohjautuvampaa liiketoimintaa. Göteborgiin laajentuminen lähtee asiakaskysynnän pohjalta ja helpottaa erityisesti Göteborgin alueen vahvan teollisuusklusterin palvelemista”, kommentoi Jari Niska, Solitan toimitusjohtaja. Solitan asiakkaina Ruotsissa on jo muun muassa konepaja- ja autoteollisuuden yrityksiä.

”Yrityksen muuttamisessa aidosti dataohjautuvaksi on otettava huomioon sekä yrityskulttuuri, rakenteet, strategia että teknologiavalinnat. Solitan palvelut tukevat näitä ulottuvuuksia ja asiakkaitamme heidän matkallaan kohti dataohjautuvampaa toimintaa”, kertoo Solitan liiketoiminnasta Skandinaviassa vastaava johtaja Petronella Posti. ”Solitan kaltaisia nopeasti kasvavia rennon ja avoimen yrityskulttuurin taloja ei juurikaan ole Ruotsissa, mikä on vauhdittanut rekrytointejamme Ruotsissa.”

Rekrytoinnit Göteborgin toimipisteeseen starttaavat heti. Solita hakee muun muassa data- ja pilviasiantuntijoita.

Solita jatkaa kasvuaan myös muualla ja rekrytoi tällä hetkellä muun muassa strategisen konsultoinnin ja palvelumuotoilun, ohjelmistokehityksen, datan, pilviteknologioiden sekä integraatioiden osaajia. Yritys työllistää tällä hetkellä 750 osaajaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa, Lahdessa, Tallinnassa, Münchenissä ja Tukholmassa.

Solitan asiakkaisiin kuuluvat mm. Assa Abloy, Atria, Ensto, Finnair, Fortum, Metso ja Scania. Solitan omistaa Apax Partners ja yli 300 solitalaista.

Göteborgin ja Tukholman työmahdollisuuksista Solitalla kuulet lisää rekrytointitiimiltämme, lähetä hakemuksesi tai kysy lisää: rekry@solita.fi. Katso kaikki avoimet työpaikkamme täältä.

Solita, toimitusjohtaja Jari Niska, p. +358 40 524 6400, jari.niska@solita.fi

Solita, johtaja, Skandinavia, Petronella Posti, p. +46 766 433 600, petronella.posti@solita.fi

Solita on suomalainen teknologia-, strategia- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää 750 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, digitaalisten palvelujen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Saksassa. www.solita.fi