Uuteen Finnkino Iso Omenaan Scape-premiumsali

Finnkinon kesällä 2016 lanseeraama premiumkonsepti, Finnkino Scape, laajenee huhtikuussa Espoon Isoon Omenaan. Scape-saleissa on maailman johtava Dolby Atmos -äänentoistotekniikka yhdistettynä Barcon laserprojektoreihin. Optimaaliseen katseluelämykseen on varustauduttu myös tilavilla ja pehmeillä luksuspenkeillä, joissa riittävä jalkatila on huomioitu. Scape-premiumsalit on suunnattu huippuelämyksiä janoaville elokuvakävijöille. Kauppakeskus Iso Omenan uudessa siivessä avautuvassa Finnkinon elokuvateatterissa on seitsemän salia ja 925 asiakaspaikkaa.

Parhaillaan rakenteilla olevaan täysin uuteen Finnkinon Iso Omenan elokuvateatteriin avautuu huhtikuussa muun muassa Suomen toinen Scape-sali. Finnkinon toimitusjohtajan Veronica Lindholmin mukaan Scape on Finnkinon vastaus heille, jotka haluavat viedä elokuvakokemuksensa täysin uudelle tasolle.

– Finnkinon tavoitteena on olla Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Se tarkoittaa paitsi vaikuttavaa ja laajaa ohjelmatarjontaa, myös ensiluokkaisia puitteita ja huippulaadukasta esitystekniikkaa, Lindholm sanoo.

Scape-sali kaikilla herkuilla vaativimmallekin elokuvaelämyksiä janoavalle

Finnkino Scape -salit on varustettu maailman uusimmalla ja kovatasoisimmalla äänentoistotekniikalla, Dolby Atmoksella, yhdistettynä entistä kirkkaampaan ja värikylläisempään Barco P6-RGB-laserprojektoriin. Saliuudistuksen on suunnitellut maailmallakin mainetta niittänyt Finnkinon tekninen päällikkö Ari Saarinen tiimeineen.

– Dolby Atmos edustaa elokuvateatterin äänentoistosuunnittelun aatelia ja ehdotonta edelläkävijyyttä. 62.2-kanavaisen Dolby Atmos -järjestelmän kaiuttimia on asennettu joka puolelle salia, myös katsomon kattoon, jolloin ääni täyttää kirjaimellisesti koko salin ja ympäröi katsojan joka puolelta. Äänen saumaton kulku kaiuttimesta kaiuttimeen jaetun äänentoiston sijaan tekee äänentoistosta sekä realistisemman ja moniulotteisemman että herkemmän ja yksityiskohtaisemman, kuvailee Saarinen.

Saliin asennettava Barco P6-RGB-laserprojektori on teknisesti alan kehittyneimpiä ja valovoimaisimpia Cinema-projektoreita. Saarisen mukaan laserprojektorin poikkeuksellinen kuvanlaatu, lisääntynyt kontrastisuhde sekä entistäkin kirkkaammat värit nostavat elokuvaelämyksen tasoa entisestään. Poikkeuksellinen kirkas kuva luo myös ennennäkemättömän 3D-elämyksen.

– Uuden huipputekniikan Dolby Atmoksen ja Barco P6-RGB -laserprojektorin myötä elokuvat nähdään tismalleen sellaisena kuin visionääriset elokuvan tekijät ovat ne alun perin kuvitelleet, Saarinen sanoo.

Ääni- ja kuvamaailman lisäksi Scape-saleissa on italialaista huippulaatua edustavat mustat, pehmeät ja tilavat luksuspenkit. Scape-saleissa on runsaasti jalkatilaa ja porrastus tarjoaa parhaat mahdolliset näkymät hulppealle lähes 160 m2 kokoiselle valkokankaalle.

Scape-premiumkonseptin on kehittänyt Nordic Cinema Group, jonka osa Finnkino on. Nykyisellään Scape-saleja on Suomen ensimmäisen Finnkino Tennispalatsiin kesäkuussa 2016 avatun salin lisäksi myös Baltiassa. Nordic Cinema Group avaa vuonna 2017 Scape-saleja myös Ruotsiin ja Norjaan.

Finnkino on viime vuosien aikana panostanut merkittävästi elokuvateattereidensa kehittämiseen. Finnkino on avannut täysin uusia elokuvateattereita Kuopioon 2013 ja Lappeenrantaan 2015, sekä tehnyt mittavia uudistuksia useammassa teatterissaan, kuten Tampereen Plevnassa, Turun Kinopalatsissa, Espoon Sellossa ja Helsingin Tennispalatsissa. Tennispalatsin usean vuoden kestänyt remontti valmistui Suomen ensimmäisen Scape-salin lanseerauksen myötä kesällä 2016. Huhtikuussa 2017 uusittu Finnkino Iso Omena avaa vihdoin ovensa. Lisäksi vuonna 2018 Finnkinon suunnitelmissa on avata uusi elokuvateatteri Itäkeskukseen.

Medialle järjestetään kevään aikana uuden elokuvateatterin katselmus, jossa esitellään tarkemmin myös muita teatteriin tulevia kansainvälisiä uutuuksia.

Kalle Peltola, myynti- ja markkinointijohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 359 3194, sähköposti: kalle.peltola@finnkino.fi

Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa 14 teatteria 11 paikkakunnalla. Vuonna 2015 teattereissa kävi lähes 6 miljoonaa katsojaa. Baltiassa Finnkino toimii Forum Cinemas -brändillä. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier. Konsernilla on teattereita Suomen, Viron, Liettuan ja Latvian lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. www.finnkino.fi

Nordic Cinema Group (NCG) on Pohjoismaiden ja Baltian suurin elokuvateatteritoimija, jolla on 70 toimipistettä ja 472 elokuvateatterisalia lähes 50 kaupungissa ja kuudessa maassa – SF Bio Ruotsissa, SF Kino Norjassa, Finnkino Suomessa ja Forum Cinemas Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Yhtiön omistaa Bridgepoint ja Bonnier. Nordic Cinema Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2 947 MSEK ja yrityksellä on noin 1 150 työntekijää. www.nordiccinemagroup.com