Ikääntyville uusi wc- ja kylpyhuonekonsepti Gaius Senior

Väinö Korpinen Oy:n uusi kylpyhuonekonsepti mahdollistaa ikääntyvän ihmisen selviytymisen kotona mahdollisimman pitkään.

Gaius Senior on kehitetty yhdessä arkkitehtien ja hoiva-alan ammattilaisten kanssa ja se perustuu esteettömyys- ja elinkaariajatteluun. Gaius Senior -kylpyhuoneen varustelu poikkeaa aluksi vain hieman tavallisesta kylpyhuoneesta. Perusvarustus pitää sisällään erikoisaltaan ja -suihkutangon sekä korkeataajuisen erikoisvalaisimen, joka ei altista esimerkiksi epilepsiaan tai migreeniin. Gaius Seniorissa on kiinnitetty erityistä huomiota muotoiluun ja ergonomiaan. Se sopii erinomaisesti kotien kylpyhuonetilojen sisustukseen. Gaius Senior -kylpyhuone on suunniteltu siten, että se muuntautuu helposti ikääntymisen mahdollisesti mukanaan tuomiin eri elämän tilanteisiin. Tarvittaessa, täysin varusteltuna Gaius Senior -kylpyhuone mahdollistaa itsenäisen toiminnan oman kodin wc- ja peseytymistiloissa vaikka pyörätuolin, rollaattorin tai muiden liikkumista helpottavien tukien avulla.
Suomi on Euroopan nopeimmin ikääntyvä maa. Jo nyt meillä on yli 65 -vuotiaita yli
940 000. Kahdenkymmenen vuoden kuluttua määrä on jo 1,4 miljoonaa. Hoitolaitoksia ja palvelutaloja ei kuitenkaan rakenneta samassa suhteessa, vaan ikääntyvien on selviydyttävä kotona. Jotta se olisi mahdollista kodin on oltava turvallinen, esteetön ja toimiva. Kylpyhuone- ja wc-tiloilla on keskeinen merkitys sille, että omassa kodissa asuminen sujuu miellyttävästi ja turvallisesti mahdollisimman pitkään.
– Gaius Senior -kylpyhuonekonseptissa toiminnallisuuden lähtökohtina ovat ikääntyvän väestön keskeiset tarpeet. Kun henkilön toimintakyky muuttuu, Gaiusta voi täydentää tilanteen mukaan, toimitusjohtaja Jukka-Pekka Partanen sanoo.
Uusi Gaius Senior -kylpyhuone soveltuu sekä uudisrakentamiseen että peruskorjaukseen.

Annamme mielellämme lisätietoa Gaius Senior -konseptista sekä muista aiheeseen liittyvistä asioista ja tuotteista.

Toimitusjohtaja Jukka-Pekka Partanen
Puh (09) 5491 4425
gsm 0400 245 384
jukka-pekka.partanen@korpinen.com

Myyntiedustaja Leila Mendolin
leila.mendolin@korpinen.com

www.korpinen.com www.gaiussenior.fi

Väinö Korpinen Oy
Väinö Korpinen Oy on 73 vuotta vanha perheyritys. Yhtiö on Suomessa johtava alansa ammattilainen. Väinö Korpinen Oy on kehittänyt ja suunnitellut eri ammattitahojen kanssa myös sairaala-, terveyskeskus-, palvelutalo- ym. hoiva-alan sektoreihin menestyksekkäät Gaius Original ja Gaius Hospital -konseptit, joille myönnettiin Suomen Ergonomiayhdistyksen arvostettu Ergonomiapalkinto vuonna 2004.