Laminaattilattia vaatii sopivan siivousvälineen

Yhä useammat suomalaiset valitsevat kotinsa lattiamateriaaliksi laminaatin. Sinituote on kehittänyt myös siivousvälinevalikoimaa vastaamaan kotien tarpeita. Koska laminaattia tulisi huoltaa eri tavalla kuin muita lattiapinnoitteita, Sinin mikrokuituinen laminaattimoppi on kehitetty helpottamaan erityisesti laminaattilattioiden oikeanlaista puhdistamista.

Laminaatti voi vahingoittua liiasta vedestä
Laminaatti on kuvitetulla kalvolla päällystettyä puukuitulevyä. Runsas veden tai saippuapitoisten pesuaineiden käyttäminen pilaa laminaattilattian.
– Laminaatti tulee pestä nihkeällä mopilla tai liinalla. Laminaatin pesemiseen käytettävä siivousväline pitää pystyä puristamaan lähes kuivaksi, eli nihkeäksi, niin ettei siitä rutistettaessa tule enää kosteutta. Laminaatin pinnalle joutunut ylimääräinen neste tulisi pyyhkiä heti pois, muuten sen puukuitulevy-runko saattaa turvota, helsinkiläisen K-Rauta Lanternan sisustuksen myyntipäällikkö Satu Tanner sanoo.

Vähemmän ympäristökuormitusta
Sinin laminaattimopille, kuten muillekin valmistajan mikrokuitutuotteille on myönnetty oikeus käyttää pohjoismaista ympäristömerkkiä, Joutsenmerkkiä. Joutsenmerkitty tuote täyttää SFS Ympäristömerkinnän asiantuntijaraadin tiukat kriteerit sekä ympäristön kuormittamisen että puhdistustehon suhteen koko tuotteen elinkaaren aikana. Joutsenmerkittyjen tuotteiden valmistus, käyttö ja hävittäminen kuluttaa ympäristöä vähemmän kuin muiden vastaavien tuotteiden.
Laminaattimoppi kestää yli 100 konepesua 40 asteessa, ja se sopii käytettäväksi kaikkien Sinin monitoimimoppien kanssa.

Sinituote Oy, varatoimitusjohtaja Aino Määttä
Puhelin: 019-7600 214
Sähköposti:aino.maatta@sinituote.fi
www.sinituote.fi

Kuvatekstit liitteenä oleviin kuviin:

Kuva 1
Mikrokuituinen laminaattimoppi on riittävän ohut, jottei se ime itseensä liikaa vettä ja se on helppo puristaa kuivaksi.

Kuva 2
Kostuta moppi suihkupullolla tai huuhtele vedessä ja väännä käsin nihkeäksi. Kiinnitä moppi monitoimimopin reikänappeihin.

Kuva 3
Laminaattimoppi sopii käytettäväksi kaikkien Sinin monitoimimoppien kanssa.

Kuva 4
Laminaattilattia on helppo pitää puhtaana oikeilla siivousvälineillä.