Mainostoimisto Taskun toimitusjohtaja vaihtuu suunnitelmallisesti

Mainostoimisto Tasku Oy:n toimitusjohtajaksi on 1.11.2009 alkaen kutsuttu Antti Leskinen. Leskinen on toiminut parin vuoden ajan Taskun strategia- ja kehitysjohtajana. Taskun nykyinen toimitusjohtaja Kaija Judén jatkaa johtajana keskittyen entistä enemmän asiakastyöhön. Hän jatkaa myös johtoryhmän jäsenenä. – Toimitusjohtajan vaihtamista on Taskussa suunniteltu kaikessa rauhassa jo kolmisen vuotta. Nyt pystymme tekemään sen hallitusti ja suunnitelmallisesti, Kaija Judén toteaa. Taskun kaksi suurinta osakkeenomistajaa jää eläkkeelle puolentoista vuoden päästä. Heidän osakkeistaan tehtiin suunnattu osakeanti Taskun koko henkilökunnalle. Uudet partnerit löytyivätkin nykyisistä taskulaisista. Tasku on vuonna 1985 perustettu, itsenäinen, partnerivetoinen toimisto. Se on tunnettu muun muassa pitkäaikaisista asiakkuussuhteistaan. Pyöröovi ei ole heilunut toimitusjohtajankaan kynnyksellä: Antti Leskinen on Taskun historiassa vasta kolmas toimitusjohtaja, myös ensimmäinen mies tällä paikalla. Leskinen on mainonnan osaaja jo kolmannessa polvessa, sekä hänen isänsä että isoisänsä ovat työskennelleet aikoinaan mainostoimistossa. Taskussa tekee töitä 24 alan ammattilaista. Viime tilikausi päättyi maaliskuun lopussa tavoitteiden mukaiseen tulokseen, mikä on mainostoimistoissa näinä aikoina harvinaista. – Taskun vahvuutena on ollut kyky palvella asiakkaita monipuolisesti. Uusien yhteistyökumppaneiden ja osaamisen yhdistämisen kautta asiakkaille on voitu tarjota entistä laaja-alaisempaa palvelua. Pharmamarketing-yhteistyöstä on ollut erittäin hyviä kokemuksia lääketeollisuuden ja hyvinvointialan asiakkuuksien hoidossa, Antti Leskinen kertoo. Uutena toimintamallina Taskussa starttaa vielä tämän vuoden puolella Green&Company-palvelu, jonka tavoitteena on parantaa yritysten ekotehokkuutta, kilpailukykyä ja ympäristövastuullista toimintaa. Taskun viime tilikauden liikevaihto on 3,3 miljoonaa euroa ja myyntikate 2 miljoonaa euroa. Nykyiset partnerit ovat Teo Cederqvist, Kirsi-Maria Kauppila, Mika Kautto, Antti Leskinen, Maiju Paasiviita, Ari Rantala, Leena-Kaisa Simola, Maija Tavia ja Juha Väisänen. Tasku kuuluu kansainväliseen itsenäisten mainostoimistojen verkostoon TAANiin. Kuvateksti: Antti Leskinen aloittaa Mainostoimisto Taskun uutena toimitusjohtajana marraskuun alusta. Viestikapulaa on vaihdettu rauhassa ja suunnitelmallisesti. Kaija Juden jatkaa edelleen Taskussa johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Lisätietoja Antti Leskinen , gsm 050 555 9966, antti.leskinen@taskut.fi Kaija Judén, gsm 040 508 8184, kaija.juden@taskut.fi www.taskut.fi, www.taan.org